خاموشی کولرهای ادارات از ساعت 13

کامبیز ناظریان از ارگان‌ها و نهادهای پایتخت خواست سامانه‌های سرمایشی خود را از ساعت ۱۳ خاموش کنند.

به گزارش شهروند آنلاین؛ ناظریان با اعلام این خبر گفت: با توجه به ورود به ماه‌های گرم سال و شروع پیک بار، کاهش 30 درصدی مصرف برق پایتخت الزامی است که رصد آن از طریق کنتورهای هوشمند در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

او با اشاره به الزام کاهش مصرف برق پایتخت توسط تمام مشترکان، خاموشی سامانه‌های سرمایشی برق ارگان‌ها و ادارات دولتی و غیر دولتی از ساعت 13 را یکی از مهمترین عوامل موثر در این خصوص دانست. ناظریان با اعلام اینکه تهران هفته گذشته با رشد مصرف 7 درصدی روبرو است، اظهار داشت: این افزایش مصرف باید کنترل شود در غیر این صورت در تیر و مرداد با مشکل مواجه خواهیم شد.

او با اشاره به تنظیم دمای وسایل سرمایشی به عنوان روشی برای صرفه‌جویی در مصرف برق و کنترل روشنایی گفت: توصیه می‌شود ادارات از کولر گازی استفاده نکنند و در صورت الزام به استفاده دمای آن را روی 24 تا 26 درجه قرار دهند تا با محدودیت و یا قطع برق مواجه نشوند. نکته دیگر اینکه ادارات تا حد ممکن باید از روشنایی طبیعی استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با اشاره به ابلاغیه اخیر استانداری در خصوص کاهش ساعات ادارات در راستای بهینه‌سازی و کنترل مصرف برق، آن ‌را فرصت مناسبی در خصوص مدیریت مصرف دانست و گفت: تعدادی از ادارات هم مجهز به سیستم‌های کنترل‌پذیر سامانه سرمایشی (IOT) هستند و در حال حاضر رصد میدانی توسط تیم‌های ارزیاب صنعت برق انجام می‌شود و رصد هوشمند هم توسط کنتورهای هوشمند صورت می‌گیرد و بر این اساس قطع برق ادارات پرمصرف در دستور کار قرار می‌گیرد/تسنیم

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.