سی‌ان‌ان: دست بایدن مقابل ایران خالی است

بعد از آنکه رویکرد فشار حداکثری ترامپ علیه ایران، به اذعان مقامات آمریکایی و بین المللی ناکام ماند، حالا اقدامات و سیاست‌های دولت بایدن هم برای محدود کردن ایران از دستیابی به خواسته های مشروع این کشور راه به جایی نبرده و گزینه‌های او نیز در برابر ایران تمام شده است.

به گزارش شهروند آنلاین؛ تارنمای شبکه خبری سی ان ان در گزارشی نوشت: تاکنون سیاست جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در احیای توافق هسته ای شکست خورده است و ایران به طور پیوسته بر خواسته های هسته ای خود افزوده است.

سی ان ان این گزارش را اینگونه ادامه داد که تسریع برنامه هسته ای ایران در شرایطی روی می دهد که تنش ها بین ایران و آمریکا بالا گرفته است.

زمانی که ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا از برجام در سال ۲۰۱۸ خارج شد، موجی از تحریم های کوبنده را علیه اقتصاد ایران به راه انداخت.

جو بایدن که مخالف سرسخت کمپین به اصطلاح فشار حداکثری ترامپ علیه ایران بود، با روی کار آمدن درصدد ازسرگیری مذاکرات برآمد. اما سیاست بایدن برای احیای توافق تاکنون راه به جایی نبرده است.

سی ان ان مدعی شد تهران سرعت غنی سازی اورانیوم را به حدی افزایش داده که از زمان امضای توافق هسته ای در سال ۲۰۱۵ مشاهده نشده است.

اما گزینه های بایدن ته کشیده است، با توجه به اینکه آمریکا قبلا ایران را در دولت ترامپ تحریم کرده است.

تحریم ها به اقتصاد ایران ضربه سنگینی وارد کرده اما آن را نابود نکرده است و احتمالا تهران از میزان حساسیت مجازات های اقتصادی بیشتر می کاهد.

همچنین ترور مقام های ارشد ایران از جمله یک دانشمند برجسته هسته ای از سوی رژیم صهیونیستی در سال های اخیر نتوانسته مانع از غنی سازی اورانیوم در ایران شود. این مساله ممکن است آمریکا و متحدانش را به فکر دنبال کردن یک گزینه نظامی بیندازد.

سی ان ان در ادامه این گزارش آورد: جنگ علیه ایران ممکن است برنامه هسته ای اش را درهم شکند، اما ویرانی غیرقابل توصیفی در منطقه به بار می آورد، ضمن اینکه پای آمریکا را به منطقه ای باز می کند که سعی داشته از آن بیرون رود.

کارشناسان معتقدند برخی از تهاجمی ترین تشدید تنش از جانب ایران در زمینه تقویت برنامه هسته ای تحت نظارت بایدن اتفاق افتاد نه ترامپ که دلیل آن دنبال کردن سیاست ترامپ از سوی بایدن بود./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.