بازی «اسم-فامیل» در استقلال کی تمام می‌شود؟

همه در انتظار معرفی جانشین فرهاد مجیدی

الکساندر نوری آخرین نامی است که حول نیمکت استقلال شنیده می‌شود؛ آیا او سرمربی بعدی است؟

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین؛ مدیران استقلال این روزها در مخمصه بزرگی افتاده‌اند؛ آنها هنوز نتوانسته‌اند سرمربی جدید این تیم را معرفی کنند و همین موضوع صدای اعتراض هواداران را درآورده است.

گزینه اول و آخر مصطفی آجورلو، مدیرعامل استقلال و همکارانش برای جایگزینی فرهاد مجیدی کسی نبود جز جواد نکونام؛ مربی‌ای که از دوران بازی خود در پاس تهران رابطه خوبی با آجورلو داشت و حتی در مقطعی در تراکتور نیز قرار بود هدایت این تیم را برعهده بگیرد، اما شرایط مهیا نشد. بلافاصله بعد از موافقت با استعفای مجیدی، مذاکرات با نکونام آغاز شد و تا مراحل نهایی نیز پیش رفت. در ادامه اما فشارهای هواداری در صفحات مجازی و البته شرایط خوبی که این مربی در فولاد داشت، باعث شد تا او پیشنهاد آجورلو را رد کند و تصمیم به ماندن در خوزستان بگیرد.

جواب رد نکونام به پیشنهاد استقلال دقیقا همان مساله‌ای بود که مدیریت استقلال تصورش را نمی‌کرد و باعث شد تا آبی‌ها وارد یک چالش بزرگ برای انتخاب سرمربی شوند.

در آن حال و هوا البته آندره‌آ استراماچونی نامی بود که در صفحات مجازی بارها مطرح شد، اما آجورلو هرگز با توجه به پرونده‌ای که در فیفا در جریان است با او مذاکره‌ای انجام نداد تا خیلی سریع شایعه استراماچونی تکذیب شود.

در بین گزینه‌های ایرانی شاید جواد نکونام و امیر قلعه‌نویی با توجه به سوابق و افتخارات‌شان شایستگی نشستن روی نیمکت را داشتند و این مساله را آجورلو و همکارانش خوب می‌دانستند. قلعه‌نویی که با گل‌گهر تمدید کرده بود و وقتی نکونام هم پیشنهاد آبی‌ها را در کمال ناباوری رد کرد، آجورلو دیگر روی فرد دیگری تمرکز نکرد.

همین وضعیت نقطه آغاز بازی «اسم-فامیل» برای استقلال و طرفدارانش بود. در یک هفته گذشته اگرچه آجورلو و همکارانش سخت مشغول مذاکره با افراد مختلف هستند و هیچ واکنشی به اسامی مطرح‌شده ندارند، اما نام‌های پرتعداد و بزرگ و کوچکی برای نیمکت استقلال مطرح شده است.

بازی با نام‌های بزرگی چون زوران مامیچ و رازوان لوچسکیو شروع شد؛ در ادامه به ژوزه مورایس رسید و از شب گذشته نیز گفته می‌شد ارسون یانال، سنول گونش و ارطغرول ساغلام مربی‌های ترک‌تبار مورد توجه آجورلو قرار گرفته‌اند. شاید اگر ژاردیم هم هدایت شباب الاهلی امارات را برعهده نمی‌گرفت تا همین حالا با نامش گمانه‌زنی های پرتعدادی مطرح می‌شد.

به نظر می‌رسد بسیاری از نام‌هایی که مطرح شده بیشتر به علاقه برخی هواداران برای حضور آنها و البته ربط دادن برخی مربیان به ارتباطات گذشته با مدیران در باشگاه‌های دیگر ختم می‌شود. حالا درباره استقلال هم این مساله صدق می‌کند. به خصوص اینکه تجربه نشان داده معمولا مدیران باشگاه‌ها با انتخاب سرمربی جدید همه شایعات را از بین می‌برند و گزینه‌ای را معرفی می‌کنند که نامش مطرح هم نشده است!

آخرین نامی که گفته می‌شود انتخاب شدنش به عنوان سرمربی به واقعیت نزدیک است، الکساندر نوری است. مربی ایرانی‌الاصل و آلمانی که سابقه مربیگری در بوندسلیگا و تیم وردربرمن را دارد. در چند سال گذشته هم بارها بحث حضور آلکس نوری در فوتبال ایران مطرح شده و البته این اتفاق تا به امروز عملی نشده است.

ادامه‌دار شدن مذاکرات استقلال با گزینه‌های مورد نظر نه تنها بازار شایعات و گمانه‌زنی‌هایی را که خیلی از آنها منبع مشخصی ندارند، داغ نگه می‌دارد که می‌تواند برای باشگاه استقلال نیز هزینه‌هایی داشته باشد. حالا هواداران استقلال منتظرند تا هرچه سریع‌تر جانشین فرهاد مجیدی مشخص شود. طولانی شدن روند مذاکرات به معنای از دست دادن روزهای طلایی نقل و انتقالات و البته تاخیر در شروع تمرینات آماده‌سازی برای فصل جدید است.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.