چشم‌هایتان را به این چهره‌ها عادت بدهید!

تیم‌ ملی والیبال در جوان‌ترین شکل ممکن؛ «معروف» و «موسوی‌»های جدید در راهند

تیم ملی والیبال در شرایطی وارد بازی‌های لیگ ملت‌ها شده که چهره‌ بسیاری از ملی‌پوشان برای علاقه‌مندان آشنا نیست.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین؛ یادش به‌خیر، روزگاری وقتی تیم ملی والیبال در تورنمنت‌های بین‌المللی بازی داشت، پای تلویزیون میخکوب می‌شدیم! این روزها تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های لیگ ملت‌های جهان مقابل غول‌های این رشته‌ ورزشی به میدان می‌رود، اما خبری از بیننده‌های آنچنانی نیست.

حالا به غیر از خوره‌های والیبال، در بهترین حالت عامه مردم نتایج بازی‌های والیبال ایران را پیگیری می‌کنند و با بردهایش لبخندی روی صورت‌شان می‌نشیند.

اگرچه مشکلات عمومی جامعه و کمتر شدن دغدغه‌های ورزشی نزد مردم یکی از دلایل این موضوع است، اما مهم‌ترین موضوعی که باعث شده اقبال عمومی نسبت به تیم ملی والیبال کمتر از سال‌های گذشته باشد تغییرات گسترده در ترکیب بازیکنان این تیم است.

نسل طلایی، طرفداران را هم با خود برد

والیبال از چندین سال قبل نسلی را پرورش داد که توانست در میان غول‌های دنیا جایگاهی مناسب برای خود دست و پا کند؛ نسلی رویایی که طرفداران بسیاری داشت؛ ستاره‌هایی مانند سعید معروف، سیدمحمد موسوی، امیر غفور، فرهاد ظریف، فرهاد قائمی، عادل غلامی،‌ پوریا فیاضی، مهدی مهدوی، شهرام محمودی، آرمین تشکری و … که حالا اگر سری به صفحه اینستاگرام آنها بزنید با صد هزار دنبال‌کننده روبه‌رو می‌شوید که البته برای برخی از آنها این آمار میلیونی هم هست!

نسل طلایی والیبال ایران در سال‌های گذشته عناوین مهمی به دست آورد و باعث شد تا بسیاری از ورزش‌دوستان از والیبال به عنوان رشته محبوب خود یاد کنند. شاید به خاطر همین چهره‌ها و البته عناوین مهمی که به دست آوردند هم بود که پخش مستقیم بازی‌های تیم ملی والیبال به یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های مقطعی صداوسیما تبدیل می‌شد.

حالا در تیم ملی والیبال ایران دیگر خبری از آن ستاره‌های پرتعداد نیست. در تماشای بازی‌های این تیم شاید فقط صدای جواد محتشمیان (گزارشگر) و چهره یکی، دو بازیکن است که برای علاقه‌مندان آشناست.

جوانگرایی برای ساخت نسل جدید

بعد از ناکامی والیبال ایران در رقابت‌های المپیک توکیو بود که فدراسیون تصمیم به استفاده از مربی ایرانی در رأس کادر فنی و البته پوست‌اندازی در تیم ملی گرفت. در آن مقطع بسیاری از ستاره‌ها جدا شدند و بازیکنان جدیدی به پیراهن تیم ملی رسیدند.

به این نام‌ها توجه کنید: «میلاد عبادی‌پور، محمدطاهر وادی، علی رمضانی، رضا عابدینی، امیرحسین توخته، محراب ملکی‌سرخی، مرتضی شریفی، اسماعیل مسافر، امیرحسین اسفندیار، مهدی جلوه، صابر کاظمی، امین اسماعیل‌نژاد، محمدرضا حضرت‌پور و محمدرضا موذن.»

این 14 نفر ترکیب کنونی تیم ملی والیبال ایران را تشکیل می‌دهند. از این جمع فقط میلاد عبادی‌پور که اکنون بازوبند کاپیتانی را بر دست دارد، در جمع ستاره‌های سابق والیبال ایران حضور داشت و البته که در آن مقطع زیاد فرصت بازی به او نمی‌رسید. سایر نفرات استعدادهایی هستند که در باشگاه‌های مختلف رشد کردند و حالا پیراهن تیم ملی را بر تن می‌کنند.

این چهره‌ها را به خاطر بسپارید

نسل کنونی والیبال ایران با توجه به سن و سالی که دارند، قطعا در آینده حرف‌های بسیاری برای گفتن خواهند داشت. این بازیکنان در ترکیب تیم‌های مختلف توانسته‌اند عناوین بسیاری به دست آورند که آخرین آنها حضور در ترکیب دو نماینده ایران (پیکان و شهداب) در جام باشگاه‌های آسیا بود. چند نفر از آنها عضو پیکان، قهرمان باشگاه‌های آسیا هستند و مابقی نیز از نظر فنی شرایط خوبی داشتند که به تیم ملی رسیدند.

این چهره‌ها اگرچه برای علاقه‌مندان به والیبال هنوز جا نیفتاده‌اند، اما در آینده‌ای نزدیک می‌توانند سعید معروف و محمد موسوی‌های جدیدی باشند.

به دنبال شگفتی‌سازی با جوانان

اگرچه تیم ایران با ترکیبی کاملا متحول‌شده نسبت به تورنمنت قبلی در لیگ ملت‌های جهان حضور یافته، اما از همین ابتدا نشان داد حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. تیم ایران با بردهایی که تاکنون مقابل چین و استرالیا به دست آورده نشان داده همچنان با وجود جوانگرایی قدرت اول آسیاست و البته که در ادامه مسیر هم برای خودنمایی و خلق شگفتی بسیار تلاش خواهد کرد.

بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی والیبال نیز بر این موضوع صحه گذاشته و گفته است:‌ «در این مسابقات جهانی پیروزی بر یک تیم با نتیجه سه بر صفر سخت است. در بازی با استرالیا بازیکنان ایران کمی از فضای بازی در شروع و اواسط بازی خارج شدند و در نهایت ست سوم را واگذار کردیم، اما خوشحالم که بازیکنان می‌توانند در شرایط سخت خود را برگردانند. »

او افزود: «راهی طولانی‌ در پیش داریم و سعی می‌کنیم در این مسیر عملکرد قابل قبولی داشته باشیم.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.