روسیه: اسرائیل حملات خود را متوقف کند

سفیر روسیه در دمشق حمله‌ به فرودگاه بین‌المللی دمشق را اقدام غیرمسئولانه اسرائیل برشمرد

الکساندر یفیموف، در گفت‌وگو با روزنامه الوطن سوریه خروج نیروهای روسیه از سوریه و انتقال آنان به اوکراین را تکذیب کرد و گفت که چنین ادعایی صحت ندارد.

به گزارش شهروند آنلاین؛ او درباره حضور نظامی روسیه در سوریه گفت: تعداد نیروهای روسی در سوریه، استقرار و جابجایی آنان در سراسر کشور تنها بر اساس مأموریت‌ها، اوضاع نظامی و سیاسی در داخل این کشور مشخص می‌شود و به هیچ چیز دیگری مربوط نمی‌شود. اما در خاک سوریه هیچ رقابت یا توازن قوا به خصوص با ایران وجود ندارد و نیروهای روسیه و ایران به صورت قانونی در سوریه حضور دارند و با هماهنگی دولت سوریه، در حال تلاش برای انجام وظایف مختلف بدون رقابت با یکدیگر هستند.

در زمینه اقتصادی، یفیموف اظهار داشت با وجود عملیات نظامی در اوکراین و به طور کلی وضعیت نامطلوب اقتصاد جهانی، همکاری‌های اقتصادی سوریه و روسیه متوقف نشده است و همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور و اجرای پروژه‌های بزرگ اقتصادی روسیه در زمینه زیرساخت‌ها در سوریه ادامه دارد.

سفیر روسیه در دمشق همچنین درباره حملات اسرائیل به سوریه، به ویژه حمله‌ سحرگاه روز جمعه ۱۰ ژوئن به فرودگاه بین‌المللی دمشق گفت: این اقدامات غیرمسئولانه خطرات جدی برای ترافیک هوایی بین‌المللی ایجاد می‌کند و از اسرائیل می‌خواهیم که اینگونه حملاتش را متوقف کند.

او درباره عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه گفت امنیت پایدار در مرزهای سوریه و ترکیه فقط از طریق استقرار نیروهای دولتی سوریه در منطقه مجاور تضمین می‌شود. عدم موافقت دمشق با هرگونه اقدام نظامی ترکیه به منزله نقض مستقیم حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه بوده و منجر به تشدید بیشتر تنش در این کشور خواهد شد./ایسنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.