آخرین وضعیت نوسان سکه در بازار

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از کاهش ۶۰۰ هزار تومانی قیمت سکه طرح جدید نسبت به روز گذشته خبر داد و گفت: روزهای گذشته بازار طلا هیجانی بود، اما امروز دوباره با اقدامات بانک مرکزی و کاهش نرخ ارز، آرامش به بازار طلا و سکه بازگشت و قیمت‌ها کاهشی شد.

به گزارش «شهروند آنلاین»،«محمد کشتی آرای» در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص وضعیت بازار طلا و سکه، اظهارداشت: روز گذشته شاهد افزایش قیمت انواع سکه و طلا بودیم و رکورد جدیدی ثبت شد.

او افزود: امروز با توجه به اقدامات بانک مرکزی در خصوص کنترل بازار ارز و تزریق ارز به بازار باعث کاهش نرخ ارز شد و در کنار این افت قیمت، بهای انس جهانی طلا نیز کاهش یافت که این دو عامل موجب کاهش قیمت طلا و سکه در داخل شد.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: سکه طرح جدید روز گذشته به ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله می‌شد و امروز ۱۵ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان دادوستد می‌شود که نزدیک به ۶۰۰ هزار تومان افت قیمت داشته است.

او تاکید کرد: معاملات در بازار طلا امروز روال عادی داشت، این در حالی است که روز گذشته وضعیت بازار به دلیل افزایش قیمت‌ها هیجانی بود.

کشتی آرای توضیح داد: وقتی قیمت‌ها افزایش می‌یابد، خریدار در بازار وجود دارد، اما فروشندگان چون گمان می‌کنند قیمت‌ها افزایش می‌یابد، معمولاً تمایلی به فروش ندارند ولی با سیر نزولی قیمت‌ها بازار روال عادی داشت.

او ادامه داد: عرضه و تقاضا امروز تناسب دارد و در نتیجه قیمت‌ها تعادلی بود.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: وقتی بازار هیجانی است، معاملات از روال عادی خود خارج می‌شود.

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.