مک‌دونالد در روسیه «خوشمزه» شد!/ توافق فراحزبی سناتورهای آمریکایی بر سر کنترل سلاح

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ دوشنبه، 13 ژوئن 2022

روسیه «خوشمزه و تمام» را جایگزین غول فست‌فود آمریکا، مک‌دونالد، کرد. سناتورهای آمریکا درباره چارچوب قانون ایمنی اسلحه توافق کردند و مردان تجارت درباره پیامدهای اقتصادی لغو پروتکل ایرلند شمالی هشدار دادند.

به گزارش شهروندآنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های فایننشال‌تایمز، نیویورک‌تایمز و گاردین در روز دوشنبه، 13 ژوئن به شرح ذیل است؛

فایننشال‌تایمز

«مالکان جدید دست به کار راه‌اندازی» عنوان تصویر اصلی فایننشال‌تایمز است که در توضیح آن آمده: «زنی در مسکو دیروز کنار پوستر تبلیغاتی یکی از رستوران‌های سابق مک دونالد که با نام و مالکان جدید روسی بازگشایی شده، ایستاده است. غول فست فود آمریکایی بعد از حمله ولادیمیر پوتین به اوکراین در ماه فوریه، فعالیت رستوران‌هایش را در روسیه تعلیق کرد.ماه گذشته مک دونالد توافق کرد 850 رستورانش را به الکساندر گوور، تاجر روسی، بفروشد. دیروز  (یکشنبه) 15 رستوران‌ از این مجموعه با نام تجاری جدید «خوشمزه و تمام» در روسیه بازگشایی شد. 50 رستوران دیگر هم امروز (دوشنبه) فعال می‌شوند.»

نیویورک‌تایمز

«سناتورها درباره چارچوب قانون ایمنی اسلحه توافق کردند» و «توافق نادر دو حزب» عناوین گزارش اصلی نیویورک‌تایمز است. در گزارش آمده: «مذاکره‌کنندگان در سنا روز یکشنبه اعلام کردند که آنها به توافق دوحزبی بر سر قانون ایمنی سلاح رسیده‌اند؛ گامی مهم برای پایان‌دادن به بن‌بستی که کنگره سال‌ها درباره این موضوع با آن مواجه بوده است. این توافقنامه که  10 جمهوریخواه و 10 دموکرات آن را منتشر و بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، و دموکرات‌های ارشد آن را تایید کرده‌اند، شامل مواردی از جمله بررسی پیشینه مشتریان زیر ۲۱ سال برای خرید سلاح است…»

گاردین

مردان تجارت درباره پیامدهای اقتصادی لغو پروتکل ایرلند شمالی هشدار دادند؛ این موضوع گزارش اصلی گاردین است.

این روزنامه در گزارش خود گفته: «کنفدراسیون صنعت انگلیس (CBI) هشدار می‌دهد که تهدید دولت برای رد پروتکل ایرلند شمالی شرکت‌ها را وادار می‌کند تا در مورد سرمایه‌گذاری در انگلیس تجدید نظر کنند و رشد اقتصادی را کاهش می‌دهد. تونی دانکر، مدیر کل این کنفدراسیون، می‌گوید شرکت‌های جهانی فکر می‌کنند ممکن است اکنون زمان درستی برای سرمایه‌گذاری در انگلستان نباشد.»

(پروتکل ایرلند شمالی، یکی از عناصر جنجالی توافق خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت است.)

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.