مروری بر حادثه کارخانه فیروزآباد فارس/ وضعیت ۱۳۰ مصدوم حادثه مطلوب است

نخستین خبرها از این حادثه را مسافران و رانندگان در حال عبور از جاده با انتشار تصاویر دود از محل این کارخانه در شبکه های اجتماعی اعلام کردند

به گزارش شهروند آنلاین؛پس از گذر از فیروزآباد به سمت جنوب فارس، راهی که به جم و عسلویه در استان بوشهر ختم می شود، سازه های کارخانه کربنات سدیم برپا شده که شکوه و جلوه خاصی دارد، کارخانه ای که عصر دوشنبه ۲۳ خردادماه متاثر از یک حادثه در کانون خبرها قرار گرفت.

نخستین خبرها از این حادثه را مسافران و رانندگان در حال عبور از جاده با انتشار تصاویر دود از محل این کارخانه در شبکه های اجتماعی اعلام کردند.
حضور تعداد زیادی آمبولانس و خودروهای آتش نشانی در محل کارخانه، خبر از رویدادی خاص دراین کارخانه می داد، حادثه ای که با مصدومیت شماری از ککنان این کارخانه همراه شد.  در این میان، مسئولان استانی نیز به منظور نظارت بر عملیات امداد از شیراز راهی محل حادثه شدند و تا پایان این عملیات، در محل حضور داشتند.

 

تعداد مصدومان حادثه کارخانه کربنات سدیم شهرستان فیروزآباد به ۱۳۰ نفر رسید

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بامداد سه شنبه درباره آخرین وضعیت مصدومان حادثه نشتی مواد شیمیایی در کارخانه کربنات سدیم شهرستان فیروزآباد خبر داد: وقوع این حادثه تاکنون ۱۳۰ مصدوم به دنبال داشت که به بیمارستان حضرت قائم (عج) منتقل شدند و وضعیت عمومی مصدومان مطلوب است.

 

۱۵ مصدوم از بیمارستان مرخص شدند

مهرداد شریفی که به همراه تیم واکنش سریع دانشگاه در ساعات اولیه عصر دوشنبه حادثه کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد با بالگرد اورژانس به این شهرستان اعزام شد، افزود: تاکنون ۱۳۰ مصدوم به بیمارستان حضرت قائم عج) منتقل شدند که از این تعداد ۱۵ مصدوم ترخیص شدند.
شریفی ادامه داد: تاکنون موردی از فوت ناشی از این حادثه گزارش نشده و وضعیت مصدومان نیز مطلوب است.

 

روایت چگونگی رخداد حادثه

مدیر روابط عمومی کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد در بیان گزارشی از این حادثه  گفت: ساعت ۱۶ و ۳۵ دقیقه دوشنبه نشت نیتروژن،  موجب ترکیدگی لوله اتصال به مخزن شد که در نتیجه موجب آتش سوزی یکی از مخازن نیتروژن و مسمومیت تنفسی افراد نزدیک به محل حادثه شد.
حسن الغوثه با تاکید بر اینکه این حادثه تلفات جانی نداشته است، اظهار داشت: تاکنون  نفر به دلیل مشکل تنفسی به بیمارستان حضرت قائم(عج) فیروزآباد  اعزام و برخی هم مرخص شده اند.
وی در پایان عملیات امداد و مدیریت حادثه عصر دوشنبه این کارخانه گفت که این واحد صنعتی به منظور کنترل و مدیریت تا اطلاع بعدی تعطیل شد.

 

علت حادثه در دست بررسی است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس نیز که در محل حادثه حضور یافته بود، شامگاه دوشنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: عملیات حادثه کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد پایان یافت و خوشبختانه این حادثه تلفاتی نداشت.
خلیل عبدالهی افزود: یکی از مخازن کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد دچار نشتی شد که با حضور سریع و به موقع ضمن انجام عملیات برای متوقف کردن نشت گاز، نسبت به انتقال مصدومان به مراکز درمانی اقدام شد.
وی افزود: در همان ابتدای وقوع حادثه آتش‌سوزی مهار شد و محدودیت‌های ترددی که در پی وقوع این حادثه اعمال شده بود در حال حاضر لغو شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس اظهار کرد: دلیل بروز این حادثه در دست بررسی است.

 

محدودیت های تردد جاده ای لغو شد

جانشین رئیس پلیس راهور استان فارس  نیز شامگاه دوشنبه گفت: محدودیت‌های تردد خودرو که به دلیل مشکل آلایندگی ناشی از حادثه‌ کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد اعمال شده بود، لغو شد و وضعیت ترافیکی به حالت عادی برگشت.
سرهنگ علی اصغر همایون‌پور دوشنبه شب در گفت‌ وگو با ایرنا اظهار کرد: وقوع حادثه در کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد باعث محدودیت تردد خودرو در محور جم – فیروزآباد به مسافت ۴۰ کیلومتر حدفاصل تقاطع دهرم – فراشبند تا فیروزآباد شده بود که این محدودیت به دلیل بهتر شدن شرایط لغو شد.
جانشین رئیس پلیس راهور استان فارس ادامه داد: حادثه‌ ناشی از نشت یکی از مخازن کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد موجب بروز آلایندگی‌ در منطقه شده بود و به دلیل جلوگیری از حضور شهروندان در این منطقه جاده از تقاطع فراشبند تا تقاطع دهرم مسدود شده بود اما خوشبختانه بهتر شدن وضعیت آلایندگی موجب شد تردد در این محور باز شود.

کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد مرداد ۱۳۹۹ در آیینی رسمی افتتاح شد.
این کارخانه در زمینه تولید کربنات سدیم فعالیت می کند که ظرفیت سالانه این واحد ۳۲۰ هزار تن است.
در زمان بهره‌برداری این کارخانه اعلام شد که این واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۲۰ هزار و  ۶۷ میلیارد ریال و با اشتغال بیش از هزار و سه نفر در شهرستان فیروزآباد به بهره برداری رسیده است.
تولیدات این شرکت در صنایع پایین دستی مثل شیشه و بلور، صنایع شوینده و پاک کننده، تصفیه آب و پتروشیمی استفاده می شود.
فیروزآباد در فاصله ۹۳ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد./ ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.