آخرین وضعیت مذاکرات وین

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به اینکه مسائل کمی برای دست‌یابی به توافق نهایی در وین باقی‌مانده تصریح کرد که حل‌وفصل آنها نیازمند حسن نیت و اراده سیاسی است.

به گزارش شهروند آنلاین؛ پیتر استانو روز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در بروکسل درباره آخرین وضعیت مذاکرات وین گفت: نماینده عالی (اتحادیه اروپا) به عنوان هماهنگ کننده برجام به تماس با مشارکت کنندگان و ایالات متحده ادامه داده است تا روند مذاکرات رو به جلو حرکت کند و گفت‌وگوهای وین ازسرگرفته شود تا سریعا توافق حاصل شود.

او افزود: اقدامات زیادی تاکنون صورت گرفته و مسائل خیلی کمی باقی مانده که باید حل و فصل شود و نیازمند حسن نیت و اراده سیاسی است.

استانو به تعدد تماس‌های اخیر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وزیر امور خارجه ایران اشاره کرد و گفت: همانطور که مشاهده می‌کنید تلاش ها در جریان است، ما خیلی نزدیک (به توافق هستیم) اما نمی‌توانم تاریخ دقیقی را ارایه کنم.

او در پاسخ به سوالی درباره جزئیات مسائل باقی مانده گفت: همانطور که همواره در طول مذاکرات اعلام کردیم ما هماهنگ کننده (گفت‌وگوها) هستیم و باید به صورت دیپلماتیک و محرمانه رفتار کنیم. به همین خاطر درباره مواضع (طرف‌ها)، مسائل اختلافی و پیشرفت‌های حاصل شده نظر نمی‌دهیم.

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: ما در تلاش هستیم که مشارکت کنندگان (در گفت‌وگوها) بتوانند درباره نحوه توافق ازسرگیری اجرای کامل برجام به توافق برسند و اجازه دهند که ایالات متحده به این توافق خیلی مهم بازگردد.

به گزارش ایرنا، مذاکرات با هدف رفع تحریم‌ها و از سرگیری اجرای برجام پس از ماه‌ها گفت‌وگوهای فشرده در وین، به دلیل تعصبات غلط و تعلل در تصمیم‌گیری ایالات متحده آمریکا به یک وضعیت بن‌بست کشیده شده است.

دولت بایدن که مدعی رویکرد دیپلماسی در قبال ایران و تلاش برای بازگشت به برجام است، تاکنون گامی در جهت نشان دادن حسن نیت خود برنداشته است. این درحالیست که دستیابی به توافق نهایی در وین، در انتظار تصمیمات سیاسی آمریکا در خصوص چند موضوع باقی‌مانده مهم و کلیدی است.

جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده است که برای رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار در صورتی که طرف‌های غربی واقع‌بین باشند آمادگی دارد.

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.