مرگ غم‌انگیز پلنک باغ وحش ارم!

«کیجا»، ماده‌پلنگ ۱۳ساله باغ‌وحش ارم که در سال ۹۱ از تله شکارچیان گرفته شده بود و به‌علت عفونت شدید دست، با عمل جراحی و قطع دست به زندگی برگشت، روز گذشته به‌دلیل عفونت مزمن تلف شد.

به گزارش «شهروند آنلاین»، پیمان محمدزاده، دامپزشک باغ‌وحش ارم در توضیح علت مرگ این گونه جانوری اظهار کرد: صبح روز جمعه (20 خردادماه) به‌دنبال اطلاع مراقبان مبنی بر بی‌اشتهایی و بی‌حالی حیوان بلافاصله با هماهنگی و مشورت با اساتید دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و دامپزشکان سازمان محیط زیست پلنگ مذکور بیهوش و سونوگرافی محوطه بطنی انجام شد، نتایج حاکی از سیستیت فوق‌حاد و عفونت کلیه و ستون فقرات داشت، در حالی‌ که این حیوان قبل از این هیچ‌گونه نشانه بیماری و ضعف نداشته و تغذیه و تحرک آن طبیعی بود.

او اضافه کرد: مراقبان این حیوان جزو باتجربه‌ترین‌ها در حرفه خود هستند و هیچ‌گونه علایم غیرطبیعی در این گونه ندیده بودند. به هر حال بعد از تشخیص بیماری از همان روز اول و با مشورت اساتید دانشگاه تهران، درمان دارویی به‌صورت آنتی‌بیوتیک‌تراپی و مایع‌درمانی گسترده شروع شد، اما متأسفانه بعد از گذشت دو روز و علی‌رغم تمام تلاش‌ها حیوان تلف شد.

به گزارش روابط عمومی ارم سبز، لاشه حیوان جهت تعیین علت اصلی مرگ و نمونه‌برداری‌های لازم در اختیار بخش پاتولوژی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران قرار گرفت و پس از اخذ نتیجه، گزارش آن متعاقباً اعلام خواهد شد./تسنیم

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.