نزدیکان کی‌روش، او را سرمربی ایران کردند!

سکوت عجیب فدراسیون فوتبال درباره شایعه برکناری اسکوچیچ

همزمان با شایعات مربوط به برکناری دراگان اسکوچیچ، نام کارلوس کی‌روش برای جایگزینی او مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، شکست مقابل الجزایر در بازی دوستانه کافی بود تا موج عمیقی از انتقادها به سمت دراگان اسکوچیچ روانه شود. علاوه بر مخالفان پرتعدادی که در فضای مجازی نسبت به عملکرد اسکوچیچ موضع‌گیری کرده‌اند حالا بسیاری از سلبریتی‌ها نیز خواهان برکناری این مربی کروات شده‌اند.

طی یکی دو روز گذشته شایعات درباره برکناری اسکوچیچ به اوج خودش رسیده اما مسأله مهم نامی است که برای جایگزینی او مطرح شده؛ کارلوس کی‌روش. سرمربی پرتغالی که با تیم ملی ایران در دو دوره قبلی جام‌جهانی حضور داشته، با تیم ملی مصر نتوانست به تورنمنت بزرگ دنیای فوتبال صعود کند و حالا گفته می‌شود گزینه اصلی جایگزینی اسکوچیچ شده است. این را نزدیکان کی‌روش به شکل‌های گوناگون بیان کردند اما هنوز واکنشی از سوی فدراسیون فوتبال نداشتیم.

واکنش‌های جالب نزدیکان کی‌روش

طی دو روز گذشته جدا از طرفداران کارلوس‌ کی‌روش در فضای مجازی که به‌شدت خواهان حضور او در رأس کادرفنی تیم‌ملی برای جام‌جهانی شده‌اند،‌ برخی نزدیکان این مربی پرتغالی هم به شایعات حضور دوباره او در ایران دامن می‌زنند.

یکی از افرادی که به موضوع بازگشت کی‌روش اشاره‌ای غیرمستقیم داشت، امیر نقیب، خبرنگار معتبر مصر و عضو شبکه بین اسپورت قطر بود که در مدت حضور این مربی در تیم‌ملی مصر ارتباط نزدیکی با او داشت. این خبرنگار در صفحه رسمی توییتر خود نوشت: «کی‌روش در آستانه مربیگری در یکی از تیم‌های آسیایی راه‌یافته به جام‌جهانی است.»

بعد از این خبرنگار نوبت به نلو وینگادا، سرمربی مطرح پرتغالی که رابطه صمیمانه‌ای با کی‌روش دارد، رسید. وینگادا که سابقه کار در ایران را نیز دارد، درباره وضعیت کی‌روش طی مصاحبه‌ای گفت: «کارلوس کی‌روش در شرایط کنونی تصمیم گرفته در یکی از تیم‌های راه‌یافته به جام‌جهانی مربیگری کند و قصدی برای مربیگری در باشگاه‌ها را ندارد.»

کی‌روش پیشنهاد الاهلی مصر را رد کرد؟

یکی از موضوعاتی که طی روزهای گذشته بسیار بازتاب داشت پیشنهاد باشگاه الاهلی مصر به کی‌روش برای هدایت این تیم بود. در این خصوص گفته می‌شود کی‌روش پیشنهاد این تیم باشگاهی را رد کرده است. موضوعی که راجر دی‌سار، دستیار کی‌روش در تیم‌ملی مصر به آن اشاره کرد و گفت: «خیلی سخت است کی‌روش مربی الاهلی شود. او قصد دارد هدایت یک تیم‌ملی را برعهده بگیرد که در جام‌جهانی حضور دارد. من با او صحبت کردم. او تصمیم خود را گرفته تا در سطح ملی باشد و قصدی برای مربیگری در سطح باشگاهی را ندارد. کی‌روش الان در آفریقای‌جنوبی است. من با او در تماس هستم و منتظر پاسخش در زمینه مربیگری در سطح ملی هستم.»

چرا شایعات می‌تواند جدی شود؟

موضوع مهم در اظهارنظرهای اطرافیان کارلوس کی‌روش این است که هیچ کدام از آنها نامی از ایران نیاوردند و فقط به پیشنهاد یک تیم آسیایی حاضر در جام‌جهانی اشاره کردند. در میان تیم‌های آسیایی راه‌یافته به جام‌جهانی ژاپن، کره جنوبی، عربستان و قطر همگی شرایط خوبی دارند و جو عمومی نیز نسبت به مربیان بزرگ‌شان خوب است. از طرف دیگر استرالیا هم که به تازگی از پلی‌آف به جام‌جهانی صعود کرده و بعید است بدون گراهام آرنولد به جام‌جهانی برود. در این شرایط همه راه‌ها درباره حضور کی‌روش روی نیمکت یک تیم آسیایی به ایران می‌رسد.

سکوت عجیب فدراسیون فوتبال

حالا فضای رسانه‌ای فوتبال ایران به گونه‌ای پیش می‌رود که به این نتیجه برسیم کارلوس کی‌روش به‌زودی راهی ایران خواهد شد. این در حالی است که مسئولان فدراسیون فوتبال به شکل عجیبی در این ماجرا سکوت کرده‌اند و هیچ واکنشی به شایعات برکناری اسکوچیچ و حضور کی‌روش نداشته‌اند.

در این خصوص وزارت ورزش اطلاعیه‌ای صادر و اعلام کرد هرگونه تصمیم‌گیری درباره نیمکت تیم‌ملی ایران برعهده فدراسیون است اما مدیران فدراسیون نیز اظهارنظری نمی‌کنند تا خود این موضوع به شایعات دامن بزند. باید منتظر ماند و دید نیمکت تیم‌ملی ایران در ماه‌های آینده دستخوش تغییر خواهد شد یا نه؛ آیا کی‌روش در سومین جام‌جهانی متوالی نیز روی نیمکت تیم‌ملی ایران خواهد نشست؟

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.