روسیه صادرات گاز به آلمان را کاهش می‌دهد

شرکت گازپروم اعلام کرد از ظرفیت تحویل روزانه گاز به آلمان بیش از ۴۰ درصد می‌کاهد

این شرکت روسی دلیل تصمیم خود را تامین نشدن تجهیزات لازم در خط لوله گاز نورد استریم، توسط گروه آلمانی زیمنس عنوان کرد.

به گزارش شهروند آنلاین؛ گازپروم در بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه منتشر کرد، افزود: تحویل گاز از طریق خط لوله گاز نورد استریم تنها تا حجم ۱۰۰ میلیون مترمکعب در روز به جای روزانه ۱۶۷ میلیون مترمکعب قابل تضمین است.

این بیانیه دلیل این امر را کمبود کمپرسورهای شرکت آلمانی زیمنس در ایستگاه کمپرسور پورتووایا، در نزدیکی شهر ویبورگ در منطقه لنینگراد (شمال غربی روسیه)، جایی که نورد در حال حاضر تنها از سه واحد فشرده‌سازی گاز می‌تواند استفاده کند، اعلام کرده است.

صادرات گاز روسیه به اروپا از زمان آغاز تحریم‌ها علیه مسکو به دلیل مداخله نظامی این کشور در اوکراین کاهش یافته و گازپروم تحویل گاز خود را به چندین مشتری اروپایی که از پرداخت به روبل خودداری کردند، قطع کرده است.

ولادیمیر پوتین رئیس‌‌جمهوری روسیه در واکنش به تحریم‌های اعمال‌شده اتحادیه اروپا در پی حمله روسیه به اوکراین، از خریداران گاز این کشور که از آنها به عنوان کشورهای «غیر دوست» یاد کرد، خواست که علی‌رغم قراردادها، پردخت‌های خود را به روبل انجام دهند.

خط لوله گاز نورد استریم ۱ که گاز روسیه را از طریق دریای بالتیک به آلمان می‌رساند در سال ۲۰۱۲ به بهره‌برداری رسید و گرهارد شرودر صدراعظم اسبق آلمان یکی از معماران اصلی آن بود.

دومین خط لوله گاز این سیستم، نورد استریم ۲، در اروپا بسیار بحث‌برانگیز است و با وجود آنکه اعلام شد عملیات اجرایی آن تکمیل شده است، منتظر چراغ سبز آلمان بود تا قبل از شروع تهاجم روسیه در اوکراین به بهره‌برداری برسد./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.