لغو پرواز اخراج پناهجویان از انگلیس به رواندا

نخستین پرواز انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا به دستور دادگاه حقوق بشر اروپا لغو شد

لغو پرواز اخراج پناهجویان در ساعت 11 سه‌شنبه شب پس از صدور دستورات دادگاه حقوق بشر اروپا برای جلوگیری از اخراج تعداد انگشت شماری از مهاجران در رواندا متوقف شد.

به گزارش شهروند آنلاین؛ پرواز پناهجویان در حالی لغو می‌شود که طرح دولت انگلیس برای اعزام تعدادی از مهاجران به آفریقای شرقی مورد انتقاد مخالفان، موسسات خیریه و رهبران مذهبی قرار گرفته است که می‌گویند این اقدام غیرانسانی است.

لندن مدعی است اخراج مهاجرانی که به طور غیرقانونی با عبور از کانال مانش با قایق های کوچک از اروپا وارد شده‌اند، از سفرهای خطرناک جلوگیری می‌کند و مدل کسب و کار شبکه های قاچاق انسان را در هم می‌شکند.

انگلیس برای اجرای طرح اخراج پناهجویان به رواندا ۱۲۰ میلیون پوند (۱۴۴ میلیون دلار) به عنوان بخشی از بودجه صندوقی به نام «صندوق تحول اقتصادی و ادغام» داده است، ضمن اینکه هزینه‌های عملیاتی را جداگانه پرداخت می‌کند.

بر اساس یادداشت تفاهم بین دو کشور، رواندا متعهد به پذیرش پناهجویان از انگلیس است. این یک برنامه 5 ساله است که هر دو طرف امکان تمدیدش را دارند. طبق این موافقتنامه، دولت انگلیس می‌تواند همه کسانی را که از اول ژانویه یعنی از آغاز سال میلادی جاری به طور غیرقانونی وارد کشورش شده‌اند، راهی رواندا کند./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.