اسکوچیچ فعلا هست، مگر اینکه دستور بدهند!

اگرچه فدراسیون فوتبال از دراگان اسکوچیچ حمایت کرده اما هیچ بعید نیست در آینده‌ای نزدیک این مربی از هدایت تیم ملی برکنار شود.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین،‌ با گذشت سه روز از دیدار ایران و الجزایر، انتقادها از عملکرد دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی ادامه‌ دارد. در فضای مجازی بسیاری از طرفداران فوتبال خواهان برکناری اسکوچیچ هستند و در نقد او مطالبی منتشر می‌کنند. در رسانه‌ها نیز کم نیستند افرادی که به ضعف‌های قابل مشاهده این مربی کروات اشاره می‌کنند و به طور کلی می‌توان گفت اقبال عمومی نسبت به سرمربی تیم ملی بسیار پایین آمده است.

در چنین فضایی موضع‌گیری شفاف فدراسیون فوتبال در قبال اسکوچیچ موضوع مهمی تلقی می‌شود. حالا حتی کار به جایی رسیده که سرپرست فدراسیون هم اگرچه از اسکوچیچ حمایت می‌کند، اما حرف‌های مبهمی را بر زبان می‌آورد که قابل تامل است.

حرف‌های مبهم ماجدی و دامن‌زدن به شایعات

میرشاد ماجدی، سرپرست فدراسیون فوتبال سه‌شنبه‌شب در یک برنامه تلویزیونی در شبکه ورزش حضور یافت و صحبت‌هایی در خصوص وضعیت اسکوچیچ کرد. او اگرچه اعلام کرد که از این مربی حمایت می‌کند، اما مسائلی را بر زبان آورد که نشان می‌دهد شاید اتفاقات جدیدی رخ بدهد.

این جملات ماجدی را بخوانید: «آقای اسکوچیچ با ما قرارداد دارد و قطعا مربی‌ای که قرارداد دارد در حفاظت و حمایت کامل فدراسیون است. اولویت خود من و اعضای هیات رئیسه فدراسیون تیم ملی است و بزرگ‌تر از نام تیم فوتبال کشورمان در بحث فوتبالی و ورزشی نام دیگری نیست. تیم ملی اولویت است و ما هر کاری برای سربلندی کشورمان انجام خواهیم داد؛ مخصوصا برای تیم ملی.»

از این صحبت‌های ماجدی می‌توان این‌طور برداشت کرد که فشارهایی از سوی مراجع بالاتر برای برکناری اسکوچیچ وجود دارد. سرپرست فدراسیون ادامه داد: «تا این لحظه سرمربی با ما قرارداد دارد و ما به قرارداد با ایشان متعهد هستیم. هیچ نهادی به ما فشار نمی‌گذارد. یکی از مباحثی که همیشه داریم و یکی از الزاماتی که فیفا و AFC همیشه انجام می‌دهند، این است که شخص سومی در فدراسیون فوتبال دخالت نکند. تا اینجا هم سعی کرده‌ا‌یم این استقلال را حفظ کنیم. تا الان کسی به من نه فشاری گذاشته، نه اجباری کرده است.»

اگرچه ماجدی فشارهای بیرونی برای برکناری اسکوچیچ را رد کرد، اما در ادامه حرف‌هایی زد که ماجرا را پیچیده‌تر کرد. او در بخش مهم صحبت‌هایش گفت: «یک جاهایی دوستان مشورت می‌دهند و عقل سلیم این است که بپذیری. انسان کامل نیست و مخصوصا با شرایطی که الان ما در فدراسیون داریم و فشار و هجمه روی ما زیاد است؛ از لحاظ کاری بحث بودجه فدراسیون و هندل کردن کارها زیاد است، نمی‌توانی به تنهایی تصمیم بگیری‌. آدم زرنگ کسی است که آن مشورت را بگیرد و نهایتا تصمیم بگیرد.»

مبهم‌ترین بخش حرف‌های ماجدی درباره اسکوچیچ آنجا بود که گفت: «اسکوچیچ قرارداد دارد و مورد حمایت فدراسیون است، اما باز هم عرض می‌کنم بالاتر از تیم ملی هیچ آدمی نیست. نه تنها من بلکه هر کسی که در این کشور زندگی می‌کند، منافع ملی‌اش ارزشمندتر از فرد دیگری است.»

اسکوچیچ در بلاتکلیفی محض

این‌طور که از صحبت‌های سرپرست فدراسیون فوتبال برمی‌آید، هنوز وضعیت اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی مشخص نیست. مربی کروات این روزها اگرچه قرار نیست اردویی برگزار شود و بازی دوستانه‌ای داشته باشیم، اما فعلا در تهران حضور دارد و شاید بتوان گفت که منتظر تعیین تکلیف خودش است. با این حال، مدیران فدراسیون فوتبال با وجود حمایت ضمنی، هنوز هیچ جلسه‌ای با اسکوچیچ نداشته‌اند.

اصل ماجرا این است که هنوز هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تصمیم ویژه‌ای درباره نیمکت تیم ملی نگرفته و به همین خاطر حتی برای فیفادی بعدی در شهریورماه نیز وضعیت اردویی و بازی‌های تدارکاتی را روشن نمی‌کند. از سوی دیگر، اسکوچیچ نیز فعلا در تهران منتظر برگزاری جلسه با ماجدی و سایر مسئولان فدراسیون فوتبال است، اما او نیز موفق به دیدار با آنها نشده تا بلاتکلیفی روی نیمکت فراتر هم برود.

آیا فدراسیون منتظر دستور کسی است؟

در کنار همه این اتفاقات، سه‌شنبه‌شب حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان به همراه چند نماینده مجلس دیداری با حمید استیلی، مدیر تیم ملی و همچنین وحید هاشمیان، دستیار ایرانی اسکوچیچ داشتند. اگرچه وزارت ورزش طی اطلاعیه‌ای هرگونه دخالت در امر تغییر سرمربی تیم ملی فوتبال را رد کرده بود، اما بعید است در جلسه اخیر درباره موضوعات مربوط به نیمکت تیم ملی بحث نشده باشد. بی‌تردید استیلی و هاشمیان به عنوان نمایندگان میرشاد ماجدی در جلسه با وزیر شرکت کردند.

از سوی دیگر، صحبت‌های ماجدی مبنی بر اینکه تا این لحظه اسکوچیچ سرمربی است، نشان‌دهنده آن است که شاید در آینده اتفاقات جدیدی حول نیمکت تیم ملی فوتبال و سرمربی کروات رخ بدهد. هرچه که هست اوضاع نیمکت تیم ملی بسیار پیچیده‌تر از قبل به نظر می‌رسد و حالا باید دید طی روزهای آینده شاهد چه اتفاقاتی خواهیم بود.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.