هشدار چین به آمریکا: با کارت تایوان بازی نکن/ حکم دادگاه اروپا پرواز پناهجویان را به رواندا زمینگیر کرد

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ چهارشنبه، 15 ژوئن 2022

صفحات نخست بسیاری از روزنامه‌های بریتانیایی ماجرای اولین پرواز پناهجویان را به رواندا پوشش داده‌اند، که در آخرین لحظه با حکم دادگاه حقوق بشر اروپا لغو شد. در گزارش اصلی چاینا‌دیلی می‌خوانیم پکن به واشنگتن هشدار داده كه هیچ اشتباهی نکند یا توهمی در بازی با کارت تایوان برای مهار چین نداشته باشد.

به گزارش شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های گاردین، چاینا‌دیلی، تایمز و دیلی‌تلگراف به شرح زیر است:

گاردین

صفحات نخست بسیاری از روزنامه‌های بریتانیایی ماجرای اولین پرواز پناهجویان را به رواندا پوشش داده‌اند، که در آخرین لحظه با حکم دادگاه حقوق بشر اروپا لغو شد.

«حکم اروپایی طرح رواندا را به هرج‌ومرج می‌کشاند» عنوان گزارش اصلی گاردین است که گفته برنامه‌های بوریس جانسون برای فرستادن پناهجویان به رواندا به ورطه هرج‌ومرج  افتاده است.

گاردین می‌گوید برنامه اخراج هزاران پناهجو از بریتانیا و فرستادن آنان به رواندا در نتیجه این حکم دچار آشفتگی شده و آن را ضربه سختی برای بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، می‌داند.

(دولت بریتانیا می‌گوید هدف از سیاست انتقال پناهجویان به رواندا، جلوگیری از قاچاق انسان از طریق کانال مانش است، سیاستی که هدف انتقادات گسترده‌ای از طرف احزاب مخالف بریتانیا و نهادهای حقوق بشری قرار گرفته است.)

تایمز

«قضات اروپایی مانع تبعید به رواندا شدند» عنوان گزارش اصلی تایمز است. به گزارش این روزنامه، انگلیس در نتیجه این حکم در «مسیر برخورد» با قضات اروپایی قرار گرفته است. این روزنامه به نقل از یک منبع دولتی می‌گوید: «حکم دادگاه اروپا روزها بحث و گفت‌وگو در دادگاه‌های انگلیس را نادیده گرفته است.»

دیلی‌تلگراف

«قضات اروپایی پرواز مهاجران به رواندا را متوقف کردند» عنوان گزارش اصلی دیلی‌تلگراف است. به گزارش دیلی‌تلگراف، تمام پروازهای انتقال به رواندا اکنون ممکن است هفته‌ها متوقف شود تا اینکه یک بررسی کامل قضائی درباره این سیاست انجام شود. تلگراف گفته وزیران همچنین ممکن است چشم‌پوشی از عضویت در دادگاه حقوق بشر اروپا را در نظر بگیرند.

چاینا دیلی

«به ایالات متحده درباره «توهم» در مورد تایوان هشدار داده شد» عنوان گزارش اصلی چاینا‌دیلی است. در گزارش آمده: «پکن به واشنگتن هشدار داده كه هیچ اشتباهی نکند یا توهمی در بازی با کارت تایوان برای مهار چین نداشته باشد و گفته است كه این ملت مصمم است و می‌تواند از حاكمیت و تمامیت ارضی خود دفاع کند. یانگ جیچی، دیپلمات ارشد چینی، روز دوشنبه، در دیدار با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده، در لوکزامبورگ مجددا تاکید کرد که مساله تایوان از مسائل بنیادی سیاسی در روابط چین و ایالات متحده است که  اگر به درستی اداره نشود، تاثیر مخرب خواهد داشت.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.