آمار اینستاگرام: 45میلیارد عکس 290میلیون سلفی

روزانه 80 میلیون عکس در اینستاگرام به اشتراک گذاشته می‌شود و 4 میلیارد لایک زده می‌شود

اینستاگرام از تاریخ ٦ اکتبر ٢٠١٠ شروع به کار کرد. نام این اپلیکیشن، ابتدا Codename بود، اما پیش از راه‌اندازی رسمی، به اینستاگرام تغییر داده شد. اینستاگرام از ترکیب دو کلمه ‌Instant Camera و Telegram گرفته شده است.

نخستین عکسی که در اینستاگرام منتشر شد، تصویری از یک سگ بود که کوین سیستروم، بنیان‌گذار آن در تاریخ ١٦ ژوئیه ٢٠١٠ بارگذاری کرد.

اکثریت با 18 تا 29 ساله‌ها

80 ‌درصد از حساب‎های اینستاگرام شخصی‌ هستند. یک کاربر اینستاگرام به‌طور متوسط ٦٤٨ فالوور و ٣٥٩ فالوئینگ دارد. بیشتر کاربران اینستاگرام از ١٨ تا ٢٩‌سال سن دارند. از طرفی تحقیقات نشان می‌دهد که ٨‌ درصد از کل حساب‌های اینستاگرام جعلی هستند!

اهمیت هشتگ در دیده شدن

در اینستاگرام، پست‌هایی که در کمترین حالت، یک هشتگ دارند، ٦/١٢‌درصد بیشتر‌ از پست‌های بدون هشتگ دیده می‌شوند. پرکاربردترین هشتگ‌های اینستاگرام، love#،#instagood، #me، #cute و follow# هستند.

معامله خوب برای فیس‌بوک

در ‌سال ٢٠١٢ فیس‌بوک، این شبکه‌ اجتماعی را به مبلغ یک‌میلیارد دلار خرید. در آن زمان، فقط ٣٠‌میلیون کاربر در اینستاگرام فعالیت داشتند.

اینستاگرام، دلمشغولی گوگل

هرماه، بیش از ١٦‌میلیون بار Instagram در گوگل جست‌وجو می‌شود. پنج کشوری که اینستاگرام بیشترین محبوبیت را در آنها دارد، به ترتیب ایالات متحده‌ آمریکا، روسیه، ترکیه، برزیل و انگلستان هستند.

هجوم برندها به اینستاگرام

پنج برندی که از نظر محبوبیت بیشترین فالوور را در اینستاگرام دارند، به ترتیب «نشنال جئوگرافیک»، «نایکی»، «ویکتوریا سکرت»، ٩GAG و «نایکی فوتبال» هستند. همچنین 96 درصد از معتبرترین برندهای مد و فشن ایالات متحده‌، از اینستاگرام استفاده می‌کنند.

دیزنی‌لند قهرمان اشتراک

از‌ سال ٢٠١٨، بیش از 45 ‌میلیارد عکس در این شبکه‌ اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است. دیزنی‌لند در کالیفرنیا، بیشترین مکانی‌ است که در اینستاگرام به اشتراک گذاشته شده است.

ایسنتاگرام پشت فیس بوک

بعد از فیس‌بوک، اینستاگرام دومین شبکه‌ شلوغ و پرکاربردی‌ است که بیش از ٦٠‌درصد کاربرانش هر روز به آن سر می‌زنند. سلفی‌ها از بیشترین عکس‌های بارگذاری‌شده در اینستاگرام‌ هستند. درحال حاضر، بیش از ٢٩٠‌میلیون سلفی در اینستاگرام موجود است.

یک سوم کاربران اینترنت

در آمریكا ٣٢‌درصد از کل کاربرانی که از اینترنت استفاده می‌کنند، اینستاگرام دارند. اما بیش از ٧٥‌درصد كل كاربران اینستاگرام، خارج از ایالات متحده‌ هستند.

صد میلیون استوری روزانه

در ‌سال ٢٠١٧، اینستاگرام پرکاربردترین و پرطرفدارترین شبکه‌ اجتماعی بود. روزانه ١٠٠‌میلیون حساب کاربری، در اینستاگرام استوری می‌گذارند!

رکوردشکنی‌های سلبریتی‌ها

از ‌سال ٢٠١٨ تاکنون، سلنا گومز، خواننده‌‌ آمریکایی، با ١٣٨‌میلیون فالوور، پرطرفدارترین شخص در اینستاگرام است. همچنین عکسی که کایلی جنر از نوزادش در اینستاگرام منتشر کرد، دوست ‌داشته‌‌شده‌ترین عکس اینستاگرام است. این عکس در یک‌ساعت، بیش از 18 میلیون لایک گرفت!

5 میلیون ویدئو در 24 ساعت

در ‌سال ٢٠١٣، زمانی‌که اینستاگرام قابلیت اشتراک‌گذاری ویدیو را راه‌اندازی کرد، در همان ٢٤ساعت اول ٥‌میلیون ویدیو بارگذاری شد.

سوشی و استیک پشت پیتزا

بیشترین غذایی که تصویر آن در اینستاگرام منتشر شده، پیتزاست. حتی بیشتر از سوشی و استیک! از سویی ایموجی قلب، پرکاربردترین ایموجی در اینستاگرام است.

برگردان از فکت سایت

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.