دورهمی پهلوانان در بازداشتگاه اوین

ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی کشوری در زندان‌ها کلید خورد

دور تازه‌ای از مسابقات ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی در زندان‌های کشور در مراسمی با حضور مسئولین ورزش کشور و نیز مدیران مراکز تأمینی و تربیتی آغاز شد.

به گزارش «شهروند آنلاین» ازپایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل زندان‌های استان تهران، آیین افتتاحیه مسابقات «ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی انتخابی زندانیان کشور» با حضور جمعی از مسئولین وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون‌های ورزشی و نیز مدیران مراکز تأمینی و تربیتی زندان‌ها برپا شد.

مراسم آغازین این مسابقات صبح امروز، سه‌شنبه در بازداشتگاه اوین برگزار و طی آن دور جدید انتخاب مددجویان برگزیده در سطح ورزش‌های پهلوانی کلید خورد.

در این دورهمی ورزشی “سیدعبدالله مرتضوی” معاون سازمان زندان‌ها با اشاره به اهمیت ورزش‌های زورخانه‌ای گفت: تقویت روحیه جوانمردی و توسعه مرام پهلوانی، از اهداف ما در توسعه گودهای زورخانه و بسط این ورزش در سطح زندان‌هاست.

       نه غل و زنجیر بلکه نظام تربیتی است که در زندان‌ها به راه افتاده است

او افزود: خوشبختانه امروز این ورزش پهلوانی و گود زورخانه‌هاست که توانسته در زندان‌ها، جای وسایل به اصطلاح ورزشی را گرفته و به نحوی این ورزش، در راستای فتوت و جوانمردی و نیز آئین‌های ملی و مذهبی ما گسترش یافته است.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها با اعلام اینکه در سال گذشته 20 استان کشور سراغ برگزاری مسابقات رفتند، افزود: تقویت ورزش زورخانه‌ای به عنوان یک تصمیم راهبردی در سازمان زندان‌ها مطرح شده تا بتوانیم استعدادهای ورزشی را شناسایی و برترین‌ها را در رده کشوری معرفی کنیم.

مرتضوی خاطرنشان ساخت: باید افکار عمومی متوجه چنین اقداماتی در زندان‌ها باشند و بدانند که نه غل و زنجیر، بلکه اصلاح و نظام تربیتی است که در زندان‌ها به راه افتاده و امروز به وضوح می‌توان شاهد تحول اقدامات فرهنگی، هنری و نیز اشتغال و درمان و غیره در زندان‌ها بود.

       ورزشی که بستر پرورش شهدای خاص و الگوست

در بخش دیگری از افتتاحیه مسابقات «ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی انتخابی زندانیان کشور» نیز سردار مهرعلی باران‌چشمه، رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای گفت: ما چنین اقداماتی را بسیار ارزشمند می‌دانیم و توسعه آن را هم با برقراری تفاهمنامه‌ها دنبال خواهیم کرد.

او با اشاره به نقش والای گود زورخانه‌ها در تقویت روحیه جوانمردی یادآور شد: این گود توانسته جوانمردان و پهلوانانی مثل سالار شهدای ما یعنی سردار سلیمانی و یا ابراهیم هادی‌ها را تربیت کند که الگوی همه ما هستند.

باران چشمه این ورزش را موثر بر ابعاد معنوی، روح و جسم افراد دانست و  بر توسعه بیش از پیش آن تأکید کرد.

        ورزش را به زندان‌ها گره بزنیم

عزیزیان، مدیرکل دفتر امور و فرهنگی سازمان زندان‌ها نیز در این افتتاحیه مسابقات عنوان کرد: ما نیازمند همه خدمات در زندان‌ها هستیم؛ حتما آزادسازی زندانیان توسط خیرین مایه فضیلت است اما تنها فضیلت ممکن نیست. همه مددجویان ما نیازمند تعالی ورزش و فرهنگ هستند.

او ادامه داد: امروز برخی دستگاه‌ها پای کار آمده‌اند تا ورزش زورخانه‌ای گسترش یابد. این اتفاق بزرگی است و حتما هم اثرات خود را در پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی خواهد گذاشت اما همچنان نیاز داریم که موضوعات ورزش زورخانه‌ای مثل گلریزان را به بسط این فرهنگ و ورزش در زندان‌ها گره بزنیم.

     ورزش در زندان‌ها را جدی بگیرید

همچنین سلطان‌پور، رئیس تربیت بدنی سازمان زندان‌ها با اشاره به رویه اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها گفت: برای ما ورزش ابزاری در خدمت اصلاح مددجویان است که توسعه آن مطابق با قوانین برای همکاران مرد و زن، سربازان وظیفه و مددجویان زندان‌ها ترویج می‌یابد.

او “ورزش همگانی، آموزش‌های تخصصی و دانش‌افزایی ورزش قهرمانی” را از اولویت‌های سازمان زندان‌ها عنوان کرد و گفت: در سال گذشته بیش از 25 رویداد ورزشی استانی و نیز 35 برنامه را به شکل متنوع در زندان‌ها دایر کرده‌ایم و از جامعه ورزش می‌خواهیم که ورزش زندان‌ها  را جدی‌تر بگیرند.

گفتنی است در افتتاحیه مسابقات «ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی انتخابی زندانیان کشور» که با حضور تیم‌های ورزش زورخانه‌ای از زندان‌های استان تهران به انجام رسید، جمعی از مددجویان نیز در گود زورخانه به اجرای برنامه پرداختند که با استقبال حاضرین روبرو شد.

“مرتضوی” معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها، “حیات‌الغیب” مدیرکل زندان‌های استان تهران، “باران‌چشمه” رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای، علی هاشمی مدیر بازداشتگاه اوین، به همراه جمعی از مدیران‌کل وزارت ورزش و جوانان، و همچنین پهلوانان و ورزشکاران در این مراسم حضور داشتند./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.