نقش ماده 100 شهرداری در فاصله طبقاتی

امام جمعه تهران: واکسیناسیون فراگیر، منظم و با کیفیت در دولت سیزدهم ستودنی است

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری، امام جمعه موقت تهران گفت: حماسه مهار کرونا در جمهوری اسلامی نیاز به جهاد تبیینی دارد.

به گزارش شهروند آنلاین؛ حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری در خطبه دوم نماز جمعه تهران به موضوع مهار کرونا در جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: این موضوع اتفاق بزرگ و مبارکی است؛ چرا که پس از دشواری‌ها و محدودیت‌ها می‌شنویم که گاهی از روز‌ها تلفات و ابتلا به صفر رسیده است و این موضوع نیازمند شکرگزاری است.

او افزود: به نظر می‌رسد که حق مساله در این زمینه ادا نشده است و این موفقیت بزرگ دیده نشد و از کسانیکه موفقیت را مرهون آنها هستیم نیز تقدیر نشده است.

خطیب جمعه تهران افزود: موضوع مهار کرونا در جمهوری اسلامی ایران می‌تواند دستور کار جهاد تبیینی با شد، چون موضوعی عادی نبوده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری همچنین گفت: نقش ممتاز و ویژه رهبر معظم انقلاب در موضوع مهار کرونا نیز مثال‌زدنی است. ایشان با تدابیر ویژه، سیره ایشان، به میدان اوردن نیرو‌های مسلح، برگزاری رزمایش و دعوت برای دعا در این حوزه نقش مثال زدنی داشتند.

خطیب جمعه موقت تهران به ایام کرونا اشاره کرد و گفت: نهاد دین نیز در این زمینه خوش درخشید و مردم نیز همراه شدند و محدودیت‌ها را پذیرفتند و فداکاری پزشکان و پرستاران خاطرات دفاع مقدس را زنده کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری افزود: واکسیناسیون فراگیر، منظم و با کیفیت از سوی دولت سیزهم نیز ستودنی است.

خطیب جمعه تهران همچنین آغاز دوباره برگزاری حج را تبریک گفت و افزود خدا را شاکریم که مقدمات سفر حج امسال فراهم شده است و امیدواریم ۴۰ هزار زائر عه سلامت مشرف شوند و سراسر نور بازگردند و حج امسال نیز باعث سرافرازی امت اسلامی باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری در ادامه خطبه دوم به کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: این موضوع که از سال ۴۵ قانونی شده است عامل فساد و تخلفات فراوان، شجره خبیثه و از مصادیق پول کثیف است.

او افزود: ریشه موضوع متروپل نیز از اینجاست و اگر شاهد تضییع حقوق فردی افراد و رشد طبقه اشرافی و فاصله طبقاتی هستیم یکی از ریشه‌ها ماده ۱۰۰ قانون شهرداری است. خطیب جمعه تهران از دولت و مجلس خواست با سرعت و قاطعیت به اصلاح این ماده فسادزا بپزدازند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری به موضوع مشکل تأمین مسکن و افزایش قیمت اجاره و ودیعه مسکن اشاره کرد و گفت: حل مشکل علاوه بر اقداماتی که دولت وعده داده است نیازمند همراهی و همدلی صاحبابخانه‌ها و بنگاهداران نیز است.

خطیب جمعه تهران از دیپلماسی منطقه‌ای دولت نیز تشکر کرد و گفت در حوزه مذاکرات هسته‌ای نیز لازم است عزتمندانه و حکیمانه رفتار کنیم و هم مذاکره می‌کنیم و هم زیر بار زور نرویم./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.