مدرسه پیرمردهای فوتبال در آستانه تعطیلی!

منتظر خداحافظی این ستاره های مسن لیگ برتر باشید

بازیکنان باتجربه لیگ برتر به روزهای پایان فوتبال شان نزدیک شده اند؛ مهم ترین آنها سیدجلال حسینی است که احتمالا مربیگری را آغاز کند.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ در یکی دو سال گذشته ستاره های زیادی در لیگ برتر حضور داشتند که به پایان فوتبال شان رسیدند و هرچند به طور غیررسمی خداحافظی کردند و وارد عرصه های دیگر فوتبال از جمله مربیگری شده اند. در لیگ برتر گذشته اما هنوز بودند نفراتی که در مسابقات لیگ به بازی کردن ادامه دادند و نام های آشنایی برای اهالی فوتبال دارند.

حالا در آستانه رقابت های لیگ برتر بیست و دوم اما احتمالا شاهد کنار رفتن برخی ستاره های باتجربه و مسن دیگر باشیم. بازیکنانی که سن آنها از 35 سال گذشته و حتی به 40 هم نزدیک شده است.

مسن ترین بازیکن لیگ، مربی می شود؟

مسن ترین بازیکن فصل گذشته لیگ برتر سیدجلال حسینی بود؛ مدافع باتجربه پرسپولیس که دقیقا 40 سال سن دارد و حالا آینده نامشخصی در انتظار او است. درباره حسینی گفته می شود که یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس او را نمی خواهد در لیست تیمش قرار بدهد و حالا بر اساس آخرین اخبار به او پیشنهاد حضور در کادرفنی را داده است.

این در شرایطی است که سیدجلال حسینی خودش چند روز قبل گفته بود قصد خداحافظی از فوتبال را ندارد و حالا مشخص نیست چه سرنوشتی در انتظار این ستاره باتجربه فوتبال خواهد بود.

سایر بالای 35 ساله های لیگ برتر

دیگر بازیکنی که سال ها است در لیگ برتر توپ می زند و در فصل آینده نیز حضور خواهد داشت محمدرضا خلعتبری است. ستاره سابق سپاهان، پرسپولیس، ذوب آهن و … که 39 سال سن دارد و اکنون برای فولاد بازی خواهد کرد.

رضا خالقی فر مهاجم 39 ساله ای که سال قبل در ذوب آهن بازی می کرد، حالا در لیست خروجی این تیم قرار گرفته و به نظر می رسد به خداحافظی از فوتبال نزدیک شده است.

لوسیانو پریرا مهاجم برزیلی فولاد با 38 سال سن همچنان یکی از بهترین گلزنان لیگ برتر محسوب می شود و همچنان خواهان زیادی دارد. او همچنان در فوتبال به کار خود ادامه خواهد داد.

شهاب گردان 38 ساله دیگر بازیکن مسن لیگ برتر است که اگرچه هنوز از فولاد جدا نشده اما زمزمه های جدایی وی مطرح شده است. البته با توجه به حضور او در پست دروازه بان احتمالا شاهد ادامه حضورش در فوتبال خواهیم بود. مسعود شجاعی نیز با 38 سال سن سال قبل یکی از هافبک های خوب نساجی بود و بعید است فعلا قصدی برای خداحافظی داشته باشد.

مهرداد بشاگردی دروازه بان 38 ساله سال گذشته هوادار دیگر بازیکن بالای 35 سال است که او نیز شرایط نامشخص برای آینده دارد. درست مثل محمد قاضی 37 ساله که شاید به خداحافظی نزدیک شده باشد.  اکبر صادقی هافبک 37 ساله لیگ برتر نیز دیگر بازیکنی است که بالای 35 سال سن دارد و شاید او را نیز دیگر در لیگ برتر فوتبال نبینیم.

آینده مبهم مسن های لیگ برتر

هرچه که هست اگرچه بازیکنان باتجربه به تیم ها شخصیت می دهند و می توانند کار را در برخی بازی ها برایشان به اصطلاح در بیاورند اما بالا رفتن سن آنها همیشه مورد انتقاد بوده و همین مساله شاید باعث پایان دوران فوتبال شان شود.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.