فرش قرمز اتحادیه اروپا برای اوکراین

کیوسک؛ نگاهی به صفحه یک روزنامه‌های جهان، جمعه 17 ژوئن 2022

حمایت اتحادیه اروپا از اوکراین برای پیوستن به این نهاد با اعطای وضعیت نامزدی فوری، در صدر اخبار نیویورک‌تایمز قرار دارد. این گزارش که با عکسی از یک گودال که به گور جمعی در شهری در منطقه شرق اوکراین تبدیل شده، کار شده است، می‌گوید اروپا حمایتش را با دعوتنامه پذیرش به کی‌یف توسعه داده، اما در ارسال تسلیحات به این کشور، حمایت‌های کمی داشته است.

به گزارش شهروندآنلاین؛ حمایت رهبران اروپایی از اعطای «وضعیت نامزدی فوری» به اوکراین برای عضویت در اتحادیه اروپا؛ رهبران اروپایی گفته‌اند تسلیحات بیشتری به اوکراین فرستاده شده. در نشست خبری مشترک زلنسکی با رهبران آلمان، فرانسه، ایتالیا و رومانی که روز پنجشنبه برگزار شد، رهبران اروپایی گفتند که از تلاش اوکراین برای پیوستن به اتحادیه اروپا حمایت می‌کنند و این کشور باید فورا وضعیت نامزدی دریافت کند. شولتس، صدراعظم آلمان عنوان کرده که اوکراین و مولداوی به خانواده اروپا تعلق دارند، اما همچنان باید معیارهای پیوستن به اتحادیه اروپا لحاظ شود.

 

نیویورک‌تایمز

حمایت اتحادیه اروپا از اوکراین برای پیوستن به این نهاد با اعطای وضعیت نامزدی فوری، در صدر اخبار نیویورک‌تایمز قرار دارد. این گزارش که با عکسی از یک گودال که به گور جمعی در شهری در منطقه شرق اوکراین تبدیل شده، کار شده است، می‌گوید اروپا حمایتش را با دعوتنامه پذیرش به کی‌یف توسعه داده، اما در ارسال تسلیحات به این کشور، حمایت‌های کمی داشته است. پیشنهاد اعضای اتحادیه اروپا برای پیوستن اوکراین به این اتحادیه، به گفته رهبران این نهاد به معاهده صلح این کشور با روسیه گره نخورده است.

 

گاردین

داستان اصلی گاردین عواقب استعفای لرد گیدت، مشاور فرهنگی اخلاقی بوریس جانسون را دنبال می‌کند. این روزنامه می‌گوید که نخست‌وزیر در حال بررسی کنار گذاشتن این پست است تا دیگر جانشینی به جای او معرفی نکند. همین امر باعث شد آنجلا راینر از حزب کارگر جانسون را متهم کند که «دوست دارد استانداردهای زندگی عمومی را بیشتر تحقیر کند».

 

تایمز

تیتر تایمز می‌گوید که «دردی در پیش خواهد بود» این روزنامه به اظهارات مایکل گوو، وزیر ارتقای رفاه که گفت دولت نمی‌تواند به همه مردم در طول بحران هزینه‌های زندگی کمک کند، استناد کرده است. این روزنامه به نقل از یکی از وزیران کابینه که نامش فاش نشده، می‌پرسد که چرا بانک انگلستان نرخ‌های بهره را تنها یک‌چهارم درصد افزایش داد، در حالی که ایالات متحده آن را سه برابر افزایش داد.

 

تلگراف

بسیاری از روزنامه‌های انگلیس پیش‌بینی بانک مرکزی انگلیس را نشان می‌دهند که تورم می‌تواند در اواخر امسال از 11درصد فراتر برود. گزارش اصلی روزنامه دیلی‌تلگراف می‌گوید که این هشتمین بار در یک سال است که بانک پیش‌بینی خود را اصلاح و بزرگ‌ترین مازاد بر نرخ تورم 2درصدی خود را ثبت می‌کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.