پرواز از آلاسکا تا نیوزیلند، بی‌توقف

پرنده‌ای به نام Godwit با 11 روز پرواز بی‌وقفه از آلاسکا به نیوزیلند رکورد شکست

پرنده‌ای با سفر 7 هزار و 500 مایلی از آلاسکا به نیوزیلند در 11 روز رکورد طولانی‌ترین پرواز بی‌توقف پرندگان را شکست. این پرنده در طول مسیر برای غذا یا آب جایی فرود نیامد. ساختار آیرودینامیکی این پرنده که با عنوان bar-tailed godwit شناخته می‌شود با «جنگنده جت» مقایسه شده است.

شهروندآنلاین: پرنده‌ای با سفر 7 هزار و 500 مایلی از آلاسکا به نیوزیلند، رکورد جهانی پرواز بدون توقف پرندگان را شکست.

این پرنده که با عنوان  bar-tailed godwit شناخته می‌شود، 11 روز پس از حرکت از آلاسکا، بدون مکث برای تغذیه وارد نیوزیلند شد.

دانشمندان توانستند با نصب تگ ماهواره‌ای روی بدن این پرنده سفرش را ردیابی کنند.

دکتر جسی کانکلین از شبکه جهانی Flywayکه مهاجرت پرندگان را مطالعه می‌کند، ساختار آیرودینامیکی این پرنده را  با ساختار «جت جنگنده» مقایسه کرده است.

 bar-tailed godwit  یازده  روز پس از حرکت از آلاسکا، بدون مکث برای تغذیه وارد نیوزیلند شد. دانشمندان توانستند با نصب تگ ماهواره‌ای روی بدن این پرنده سفرش را ردیابی کنند.

کانکلین به گاردین گفت: «آنها دارای انرژی باورنکردنی و بسیار چابک هستند و مانند جنگنده جت طراحی شده‌اند. بال‌های بلند نوک تیز به آنها پتانسیل آیرودینامیکی زیادی می‌بخشد.»

او افزود به نظر می‌رسد این پرندگان توانایی درک اینکه در کدام نقطه از کره زمین هستند را دارند: «ما واقعا نمی‌توانیم این ویژگی را توضیح دهیم اما به نظر می‌رسد آنها دارای نقشه شناسایی هستند.»

این پرنده بعد از دو ماه تغذیه با صدف و کرم در کنار چهار پرنده دیگر شانزدهم سپتامبر آلاسکا را ترک کرد.

godwit با سرعت چشمگیر 55 مایل در ساعت پرواز و به سمت جنوب جزایر آلیوتی حرکت کرد و 27 سپتامبر به خلیجی نزدیک اوکلند رسید.

این فاصله  7 هزار و 987 مایل تخمین زده شده است، اما دانشمندان بر این باورند که با در نظر گرفتن خطاها، این مسافت به 7 هزار و 500 مایل نزدیک‌تر است.

این پرواز بی‌توقف پرندگان رکورد جهانی قبلی چنین پروازی را که به سال 2007 برمی‌گردد، شکست، زمانی که پرنده ساحلی ماده 7 هزار و 145 مایل از آلاسکا به نیوزیلند پرواز کرد.

این چهار پرنده در گروهی 20 تایی بودند که سال گذشته در جزیره شمالی نیوزیلند برچسب‌گذاری شدند.

انتظار می‌رود آنها پرواز برگشت خود را در ماه مارس آغاز کنند و برای تغذیه قبل از بازگشت به آلاسکا به مدت یک ماه در دریای زرد توقف کنند.

Godwit شانزدهم سپتامبر آلاسکا را ترک کرد و 11 روز بعد به نیوزیلند رسید.

وزن این پرنده به طور متوسط ​​بین 230 گرم تا 450 گرم و طول بال‌هایش 70 تا 80 سانتیمتر است. قد پرنده کاملا رشدیافته از 37 تا 39 سانتیمتر است.

همه این پرندگان تابستان نیمکره شمالی را در فصل تولید مثل در قطب شمال سپری می‌کنند.

مسیرهای مهاجرت آنها متفاوت است؛ بعضی از آنها فقط تا دریای شمال سفر و برخی دیگر تا هند مهاجرت می‌کنند.

منبع: دیلی میل

برای خواندن مطلب اصلی اینجا کلیک کنید

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.