دستگیری افرادی که هندزفری نامرئی برای تقلب می‌فروختند

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از دستگیری 2 کلاهبردارخبر داد که سوالات، تجهیزات پیشرفته ارتباطی پنهان و ابزار تقلب می فروختند.

به گزارش شهروند آنلاین؛ سرهنگ “داود معظمی گودرزی”در تشریح این خبر اظهار داشت: طی رصد و پایش فضای مجازی و در اجرای طرح برخورد با کلاهبرداران اینترنتی در پوشش ادعای فروش سوالات کنکور 1401 و امتحانات نهایی چندین کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرامی در این خصوص مشاهده و مورد پیگیری ویژه قرار گرفت.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد : افسران سایبری پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند و متوجه شدند 5 کانال و صفحه که در مجموع بیش از 50 هزار نفر دنبال کننده دارند، ضمن ادعای فروش سوالات امتحانات نهایی و کنکور، تجهیزات پیشرفته ارتباطی را نیز تحت عنوان ابزار تقلب با قیمت های گزاف در این کانال ها می فروشند.

سرهنگ گودرزی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با بررسی های تخصصی و اقدامات فنی 2 ادمین اصلی این کانال ها را شناسایی و پس از احراز هویت این افراد و تشریفات قضائی در یک اقدام غافلگیرانه این شیادان را در محل اختفای خود دستگیر کردند.

او افزود: در بررسی محل دستگیری این افراد تعداد زیادی دوربین مخفی در انواع مختلف (خودکار ، فلش ، پریز و…) کارت ویسا و هندزفری نامرئی کشف شد و متهمان به همراه تجهیزات مکشوفه به پلیس فتا منتقل شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه این تجهیزات باتوجه به ساختار خود علاوه بر استفاده در اقدامات نامتعارف و با مقاصد خاص، جان افراد را به خطر می اندازد بیان داشت: سلامت مردم خط قرمز پلیس است و افرادی که با اقدامات فرصت طلبانه و مجرمانه خود این خط قرمز را زیر پا بگذارند با برخورد قاطع پلیس مواجه خواهند شد.

رئیس پلیس فتا تهران به شهروندان توصیه کرد: به تبلیغات فریبنده و دروغین افراد فرصت طلب در فضای مجازی توجه نکنند و هرگونه موارد مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir اطلاع رسانی کنند./پایگاه خبری پلیس

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.