گرانی و تورم انگلیسی‌ها را به خیابان آورد

معترضان به افزایش افسارگسیخته هزینه‌های زندگی در خیابان‌های لندن دست به تظاهرات زدند

شرکت‌کنندگان در این حرکت اعتراضی ابتدا مقابل ساختمان رسانه دولت انگلیس (بی‌بی‌سی) تجمع کرده و با سردادن شعارهایی خواستار اقدام جدی برای کاهش هزینه‌های زندگی شدند. معترضان سپس با حمل پلاکاردهایی که روی آن نوشته بود جنگ را متوقف کنید و به فقر پایان دهید، به سمت میدان مقابل پارلمان راهپیمایی کردند.

به گزارش شهروند آنلاین؛ این حرکت اعتراضی از سوی فدراسیون کارگران انگلیس سازمان‌دهی شده بود. فرانسیس اوگریدی، دبیرکل این سازمان در جمع تظاهرات کنندگان گفت: «قیمت‌ها در کشور سر به فلک کشیده است، اما کارگران انگلیس طولانی‌ترین و سخت‌ترین فشار بر درآمد خود را در تاریخ مدرن متحمل می‌شوند.» او هشدار داد که اگر دستمزد کارگران افزایش پیدا نکند، کشور دچار بحران خواهد شد.

دبیرکل فدراسیون کارگران انگلیس حزب بوریس جانسون را حزب کاهش دستمزدها نامید و گفت آن‌ها به کسانی که در ایام همه‌گیری کرونا فداکاری‌های خارق‌العاده‌ای انجام داده‌اند، پشت کرده‌اند. اوگریدی ادامه داد: «ما نمی‌توانیم کشوری باشیم که در آن پرستاران مجبور به استفاده از بانک‌های مواد غذایی برای گذراندن زندگی خود باشند.» او افزود داستان دلخراش کودکانی را شنیده است که بخشی از ناهار مدرسه خود را برای صرف شام در خانه نگه می‌دارند.

قیمت اجناس و انرژی در انگلیس بر اثر عواملی مانند برگزیت، همه‌گیری کرونا و شرایط ناشی از جنگ در اوکراین طی ماه‌های اخیر تا ۶۰ درصد افزایش یافته است. مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهد که در طول یک سال آینده از هر ۲۰ شهروند انگلیسی، یک نفر قادر به خرید مواد غذایی و پرداخت قبوض انرژی نخواهد بود.

یافته‌های موسسه نظرسنجی اپسوس موری نشان می‌دهد که بسیاری از مردم در انگلیس سعی می‌کنند از وعده‌های غذایی خود صرف نظر، پول قرض کرده و یا کمتر بیرون بروند تا مخارج زندگی خود را تامین کنند. تعداد زیادی هم برای کاهش قبض انرژی، سیستم‌های گرمایشی خود را خاموش کرده اند.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس می‌گوید اقتصاد این کشور در حال گذراندن یک دوران سخت است، اما نسبت به زمانی که از رکودهای قبلی رنج می‌برد، انعطاف پذیرتر شده است. این درحالی است که تحلیل‌گران اقتصادی معتقدند انگلیس در آستانه رکود اقتصادی قرار دارد و شرایط سختی در انتظار مردم این کشور در اواخر سال جاری خواهد بود.

بانک مرکزی انگلیس پنجشنبه گذشته برای پنجمین بار متوالی تصمیم گرفت تا نرخ بهره بین بانکی را که دوسال پیش برای کاهش تأثیرات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا به ۰.۱ درصد کاهش داده بود، افزایش دهد و به بالاترین حد در ۱۳ سال گذشته برساند.

طبق پیش‌بینی بانک مرکزی نرخ تورم امسال به ۱۱ درصد خواهد رسید که در نیم قرن گذشته بی‌سابقه است. موسسه پخش مواد غذایی انگلیس هم پیش‌بینی کرده که تورم مواد غذایی در ماه‌های آینده به ۱۵ درصد می‌رسد که در راس آن محصولات گوشت، غلات، لبنیات، میوه و سبزیجات هستند./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.