سفر به مریخ تا 2040 غیرممکن است

پروفسور برایان کاکس فیزیکدان بریتانیایی می‌گوید انسان‌ها تا سال ۲۰۴۰ به مریخ نخواهند رسید

پروفسور کاکس، فیزیکدان ذرات اهل انگلستان اعتقاد دارد قدم گذاشتن انسان در سیاره مریخ در عصر مدرن چالشی بزرگ‌تر از رسیدن به ماه برای مهندسان ناسا در ۶۰ سال پیش خواهد بود.

به گزارش شهروند آنلاین؛ او در یک مصاحبه جدید گفت فکر نمی‌کند انسان‌ها تا دهه ۲۰۴۰ به مریخ برسند و حتی در آن زمان نیز تلاش لازم برای رساندن آنها به مریخ، درجه جدید از همت و تلاش را می‌طلبد.

او می‌افزاید متوسط فاصله تا مریخ ۱۴۰ میلیون مایل (بیش از ۲۲۵ میلیون کیلومتر) است و زمان رسیدن به آن با فناوری‌های فعلی تا یک سال طول می‌کشد که این‌ها کار را برای رسیدن به آنجا در هر سطحی سخت می‌کنند.

با این حال، کاکس پیشنهاد می‌کند یک تلاش بین‌المللی برای ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای زنده نگه داشتن انسان‌ها در مریخ مانند ایجاد یک پایگاه حفاظتی که به طور بالقوه می‌تواند در ۱۰ سال آینده ایجاد شود، انجام شود.

پروفسور برایان کاکس عضو انجمن سلطنتی و استاد دانشگاه منچستر است. او روی آزمایش اطلس در برخورددهنده بزرگ هادرونی در سرن در نزدیکی سوییس فعالیت می‌کند.

اسپیس‌ ایکس، شرکت خصوصی فضایی که توسط ثروتمندترین فرد دنیا ایلان ماسک تاسیس شده است، در حال برنامه‌ریزی ماموریت خود برای ارسال انسان در مریخ در اسرع وقت است. ماسک اخیراً گفته است مأموریت‌های سرنشین‌دار به مریخ تا سال ۲۰۲۹ انجام خواهند شد، اما پروفسور کاکس این ادعا را قابل قبول نمی‌داند.

کاکس می‌گوید: شرکت اسپیس‌ایکس یک شرکت قابل توجه است. آنها کاری شگفت‌انگیز انجام داده‌اند و اقتصاد پرواز فضایی را متحول کرده‌اند. شما هرگز نمی‌توانید آنها را دست کم بگیرید، آنها واقعا مهندسان خوبی هستند، اما حدس من این است که پیش‌بینی ماسک خوش‌بینانه است./ایسنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.