آزادی، استقلال و پرسپولیس را بیرون می‌کند؟

اجاره بهای ورزشگاه آزادی و برخی حواشی در این خصوص به معضل جدید سرخابی‌های پایتخت تبدیل شده است

بدهی به شرکت توسعه و تجهیز، بخشی از بدهی‌های عقب افتاده سرخابی‌های پایتخت به حساب می‌آید.این بدهی‌ها که اکثرا به خاطر اجاره بهای ورزشگاه آزادی است، از لیگ هجدهم و معوقه شده؛ در شرایطی که برای امسال هم قرار است افزایش چشمگیری در میزان اجاره استادیوم آزادی به وجود بیاید.

تا سال گذشته برای هر مسابقه استقلال و پرسپولیس 112 میلیون تومان به شرکت توسعه و تجهیز باید پرداخت می‌کردند و مدیر ورزشگاه آزادی دیروز از افزایش این مبلغ برای لیگ نوزدهم خبر داده است. به نظر می‌رسد مثل سال گذشته این مبلغ حداقل افزایش 40 میلیون تومانی داشته باشد و به حدود 150 میلیون تومان برسد. در واقع سرخابی‌ها برای 15 بازی خانگی خود باید مبلغی حدود 2 میلیارد و 250 میلیون تومان به شرکت توسعه برای یک فصل بپردازند که رقم کمی به حساب نمی آید.

اخیرا اخباری به گوش می‌رسد که شرکت توسعه اعلام کرده علاوه بر این مبلغ اجاره بها که برای در اختیار گرفتن زمین چمن و سکوها پرداخت می‌شود، استقلال و پرسپولیس باید بابت تبلیغات محیطی هم به شرکت توسعه سهمی بدهند! ضمن اینکه قطعا برای انجام پروژه بلیت فروشی بازی‌های استقلال و پرسپولیس هم شرکت توسعه سهمی برای خود برخواهد داشت. این اتفاق اگر برای لیگ نوزدهم رخ دهد، به دردسرهای مالی سرخابی‌ها می‌افزاید.

جالب اینجاست شرکت توسعه با در اختیار گرفتن سامانه بلیت فروشی برای بازی‌های خانگی استقلال و پرسپولیس به راحت می تواند طلب خود را از سرخابی‌ها نقد کند و دیگر مثل‌های گذشته نیست که این 2 باشگاه به این شرکت بدهکار شوند.
اما عجیب‌ترین نکته جایی است که شرکت توسعه و ورزشگاه آزادی زیر مجموعه و متعلق به وزارت ورزش هستند و از سوی دیگر استقلال و پرسپولیس هم با مالکیت وزارت ورزش به کار خود ادامه می‌دهند. بنابراین مشخص نیست چرا وزارت ورزش قصد دارد از درآمدهای سرخابی‌ها با پرداخت مبالغ این‌چنینی به شرکت توسعه بکاهد و آن‌ها را در شرایط اقتصادی سخت‌تری قرار دهد. به هر حال تغییرات جدید به هیچ عنوان به سود سرخابی‌ها محسوب نمی‌شود و قطعا باعث افزایش هزینه‌های آن‌ها خواهد شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.