برچیدن صف خرید وفروش در بورس

رئیس سازمان بورس گفت: با افزایش دامنه نوسان در بازار سرمایه، تا پایان امسال، صف خرید و فروش نخواهیم داشت.

به گزارش شهروند آنلاین؛ مجید عشقی امروز یکشنبه در یک برنامه اینترنتی و در تشریح دامنه نوسان و سایر مشکلات بازار سرمایه، تصریح کرد: براساس گزارش‌های اولیه، تغییر یک درصدی دامنه نوسان در بازار سرمایه نتیجه مثبت داشته و افزایش دامنه نوسان مورد اجماع همه است.

رئیس سازمان بورس با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا اعتماد به بازار سرمایه را برگردانیم، اظهار داشت: یکی از رسالت‌های سازمان بورس ایجاد اعتماد در میان سهامداران است که با اصلاح زیرساخت‌ها و فرآیند مجوزها، برای بازگشت این اعتماد تلاش می‌کنیم.

او تصریح کرد: از اهداف اصلی سازمان بورس تضمین سودآوری بلندمدت شرکت‌ها است، تصمیماتی که درخصوص صنایع و شرکت‌های بورسی گرفته می‌شود باید منطقی باشد تا اعتماد مردم جلب شود.

عشقی در ادامه بازار سرمایه را موتور محرک اقتصاد کشور دانست و گفت: اگر از فرصت بازار سرمایه برای تولید استفاده کنیم، موجب اشتغالزایی خواهد شد.

رئیس سازمان بورس همچنین گفت: تأثیر پذیری صنایع از تصمیمات و اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی یکی از دغدغه‌های اصلی سازمان بورس بوده و برای گوشزد تبعات و اثرات تصمیمات دولت و مجلس بر عملکرد صنایع و شرکت‌ها، میز صنعت راه‌اندازی شده است، تا چالش‌های تصمیم‌گیری‌های به مراجع تصمیم‌گیری منتقل شود.

او با بیان اینکه سازمان بورس، شفاف‌سازی و انتشار اطلاعات برای بازگشت اعتماد به بازار را در دستور کار دارد، افزود: سازمان بورس در بحث خوراک گاز، تمام شرکت‌ها را به شفاف سازی در خصوص اینکه سال گذشته چه میزان سوخت مصرف کردند، ملزم کرده است.

عشقی درباره استراتژی سازمان بورس برای دامنه نوسان هم گفت: باز شدن دامنه نوسان در بلند مدت مورد اجماع تمام فعالان بازار است؛ حذف دامنه نوسان در بازار سرمایه به صورت تدریجی و با ارزیابی مرحله به مرحله انجام می‌شود.

رئیس سازمان بورس اظهار داشت: افزایش یک درصدی دامنه نوسان قدم مهمی جهت حذف دامنه نوسان بوده که اثر مثبتی هم روی بازار سرمایه دارد و صف‌های خرید و فروش کاهش یافته است.

او تاکید کرد: دامنه نوسان در تابستان یک پله دیگر باز می‌شود و تا آخر سال با رفع این محدودیت و بازتر شدن دامنه نوسان، صف خرید و فروش نخواهیم داشت./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.