محدودیت معاملات سکه در بورس

طبق اطلاعیه جدید بورس کالا، خریداران سکه بورسی از امروز یکشنبه در هر سفارش حداکثر می‌توانند ۱۰ سکه سفارش خرید بگذارند.

به گزارش شهروند آنلاین؛  در این اطلاعیه که با عنوان “اعمال حداکثر مقدار ثبت هر سفارش در نماد‌های گواهی سپرده کالایی سکه طلا” منتشر شده، آمده است: به اطلاع فعالان بازار گواهی سپرده کالایی می‌رساند از روز یکشنبه ۱۴۰۱/۰۳/۲۹ تا اطلاع ثانوی حداکثر مقدار ثبت سفارش خرید در هر سفارش ارسالی برای هر کد معاملاتی (به استثنای بازار‌گردان) در نماد‌های معاملاتی گواهی سپرده کالایی سکه طلا به میزان ۱۰۰۰ گواهی سپرده کالایی (معادل ۱۰ قطعه سکه طلا) خواهد بود.

گواهی سپرده سکه طلا یکی از ابزار‌های مالی است که از سال ۹۴ با هدف افزایش امنیت و آرامش خاطر سرمایه‌گذاران، کشف قیمت رسمی سکه و شفافیت قیمتی آن به وجود آمد.

گواهی سپرده، ابزاری مالی است که شخص دارنده این گواهی روی دارایی سپرده‌گذاری شده مالکیت دارد؛ بنابراین گواهی سپرده سکه طلا یک گواهی است که بیانگر مالکیت صاحب آن به سکه‌های طلایی است که در انبار یعنی خزانه بانک‌های مورد تایید بورس کالا شامل بانک‌های رفاه کارگران، صادرات، ملت، سامان و آینده سپرده‌گذاری شده است.

پشتوانه این مالکیت هم رسیدی است که پس از تحویل توسط انباردار به سرمایه‌گذار داده می‌شود. به همین دلیل مقدار سکه خریداری شده و مکان انبار در گواهی سپرده سکه طلا باید آورده شود./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.