قدردانی رهبر ارامنه جهان از مقام معظم رهبری

آرام اول کشیشان در دیدار با وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان، از توجه مقام معظم رهبری به جامعه ارمنی‌های ایران قدردانی کرد.

به گزارش شهروند آنلاین؛ وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان با آرام اول کشیشان، رهبر ارامنه جهان دیدار و در مورد گفت وگوی بین ادیان و راه‌های تقویت ارتباط اسلامی و مسیحی در مقر باتریکی، گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار، وابسته فرهنگی کشورمان در لبنان نامه ارسالی حجت‌الاسلام ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری و هماهنگی گفت‌وگوی ادیان جمهوری اسلامی ایران را به رهبر ارامنه تقدیم کرد.

وابسته فرهنگی کشورمان در لبنان در دیدار با کاتولیکوس ارامنه، همچنین در مورد مراحل اجرایی برگزاری سمپوزیوم مقدماتی کنفرانس گفت‌وگوی کلیسای ارامنه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران که هر دو سال یکبار در بیروت و تهران برگزار می‌شود، گفت وگو کرد.

حجت‌الاسلام سید محمدرضا مرتضوی از تلاش‌های کاتولیکوس ارامنه برای ایجاد فرهنگ گفت وگو، با توجه به توطئه‌های استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی برای تفرقه افکنی بین مذاهب قدردانی کرد.

پس از آن، در مورد موضوعات گفت‌وگوی ادیان و راه‌های تقویت ارتباطات اسلامی و مسیحی، بحث و تبادل نظر شد.

رهبر ارامنه جهان، برای کشورمان، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و ملت ایران آرزوی پیشرفت و شکوفایی کرد تا بدین ترتیب، جمهوری اسلامی ایران با استقلال اقتصادی و سیاسی خود به الگویی برای کشور‌های توسعه یافته مبدل شود.

آرام اول کشیشان از رهبر معظم انقلاب اسلامی به علت توجه شان به ارامنه و اعطای حقوق سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به آنها در ایران قدردانی کرد.

رهبر ارامنه جهان همچنین کتاب تازه منتشر شده خود با عنوان «کلیسای ارامنه» را که به چندین زبان منتشر شده (با ترجمه فارسی)، به وابسته فرهنگی کشورمان در لبنان تقدیم کرد./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.