کسانی که آگاهانه پارلمان را گمراه می کنند/ مردی در میان مردان باش

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ یکشنبه، 19 ژوئن 2022

شرکت‌های اسلحه‌سازی دو دهه گذشته را صرف بررسی دقیق بازار خود کرده‌اند و پیام خود را فراتر از شکار به سمت فروش اسلحه‌های دستی برای ایمنی شخصی و همچنین سلاح‌هایی به سبک نظامی که برای اغلب مردان جوان جذاب هستند، متمرکز کرده‌اند

به گزارش شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های ایندیپندنت،وال استریت ژورنال و نیویورک‌تایمر به شرح زیر است:

 

ایندیپندنت

نمایندگان حزب محافظه‌کار هشدار می‌دهند که شکست مضاعف انتخابات میان‌دوره‌ای این هفته فشار بیشتری بر رهبری بوریس جانسون وارد می‌کند، زیرا نخست‌وزیر درگیر تلاش می‌کند از رسوایی پارتی‌گیت خارج شود.

مخالفان می‌گویند که آقای جانسون، که با استعفای مشاور اخلاقی‌اش در روز چهارشنبه با انتقاد مواجه شد، اگر محافظه‌کاران بخواهند دو کرسی  دیگر را از دست بدهند، دچار یکی از بزرگترین اکثریت‌های سرنگون‌شده در یک انتخابات میان‌دوره‌ای می شوند.

کمیته تحقیقات پارلمان هم به دنبال بررسی میزان قانون شکنی در دفتر نخست وزیری نخواهد بود، بلکه در عوض روی گمراه کردن نمایندگان مجلس توسط جانسون تمرکز خواهد کرد. به عنوان بخشی از روند تحقیقات، جانسون احتمالاً با توجه به جدی بودن اتهام ها علیه او برای ارائه شهادت فراخوانده خواهد شد. طبق قانون «از کسانی که آگاهانه پارلمان را گمراه می کنند، انتظار می رود که استعفای خود را ارائه کنند».

 

وال استریت ژورنال

خبر اصلی وال استریت ژورنال به جنگ اوکراین اختصاص دارد.اوکراین حملات توپخانه‌ای و موشکی را علیه بخش‌های تحت کنترل روسیه در منطقه دونباس، هدف قرار دادن انبارهای تسلیحات و پایگاه‌های نظامی در تلاش برای متوقف کردن حمله روسیه تشدید کرد ، در حالی که مسکو موشک‌های دوربرد جدیدی را پرتاب کرد که برخی از آنها درهوا سرنگون شدند. دفاع – در شهرهای سراسر اوکراین.

شهر دونتسک، بزرگترین شهر دونباس تحت کنترل روسیه، این آخر هفته تحت بدترین گلوله‌های توپخانه‌ای از زمان آغاز درگیری در شرق اوکراین در سال 2014 قرار گرفت. بر اساس تصاویر ویدئویی از آتش‌گرفتن انبارهای مهمات منتشر شده در شبکه اجتماعی محلی، حملات به تأسیسات نظامی اصابت کرد.  اما به زیرساخت های غیرنظامی نیز آسیب رساند. الکسی کولمزین، شهردار دونتسک که از سوی روسیه منصوب شده است، که دفتر او نیز مورد اصابت گلوله قرار گرفت، گفت که پنج غیرنظامی کشته شدند.

 

نیویورک تایمز

نوامبر گذشته، ساعاتی پس از اینکه هیئت منصفه کایل ریتنهاوس را از دو قتل تیراندازی در جریان اعتراضات ضد نژادپرستی در سال 2020 تبرئه کرد، یک دلال اسلحه در فلوریدا تصویری از او در حال تکان دادن یک تفنگ تهاجمی با شعار «مردی در میان مردان باش» منتشر کرد.

آقای ریتنهاوس هنوز به سن قانونی نرسیده بود که در شهر کنوشا، ویس، دو نفر را کشت و یک نفر دیگر را مجروح کرد – او 17 سال داشت – اما آرزو داشت مثل یک مرد مهم باشد.

شرکت‌های اسلحه‌سازی دو دهه گذشته را صرف بررسی دقیق بازار خود کرده‌اند و پیام خود را به دور از شکار به سمت فروش اسلحه‌های دستی برای ایمنی شخصی و همچنین سلاح‌هایی به سبک نظامی که برای اغلب مردان جوان جذاب هستند، متمرکز کرده‌اند. زمینه فروش – که ریشه در دفاع از خود و حس فراگیر ترس دارد – به طرز چشمگیری موفق بوده است.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.