جایزه “هانری داویسون” به جمعیت هلال احمر جمهورى اسلامى ایران اهدا شد

به پاس خدمات شایسته و بشر دوستانه اخیر جمعیت هلال جمهورى اسلامى ایران؛

دکتر پیرحسین کولیوند که برای شرکت در نشست های اساسنامه ای فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر به ژنو سفر کرده است، این جایزه را دریافت کرد.

به گزارش شهروند آنلاین‏،جایزه ارزشمند “هانرى داویسون” به پاس خدمات شایسته و بشردوستانه جمعیت هلال احمر جمهورى اسلامى ایران در ماه هاى اخیر و همچنین حضور فعال در مجامع بین المللی و هیات حاکمه فدراسیون صلیب سرخ و هلال احمر و ارائه پیشنهادهای رئیس این جمعیت متکی بر تجربیات در ارائه خدمات شایسته امدادى و بشر دوستانه و معرفی این تجربیات جهت الگوبرداری دیگر جمعیت های ملی، به هلال احمر جمهورى اسلامى ایران اهدا شد.

 فعالیت های گسترده جمعیت هلال احمر جمهورى اسلامى ایران در حوزه امدادرسانی، آموزش، حمایت های بشردوستانه از افراد متاثر از حوادث و بلایا و انجام فعالیت های داوطلبانه وعام المنفعه، نام ایران را در زمره موفق ترین جمعیت های ملی قرار داده است. «فرانچسکو روکا» رییس فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر که اردیبهشت امسال برای شرکت در مراسم صد سالگی تاسیس جمعیت هلال احمر ایران حضور پیدا کرده بود، گفت :«هلال احمر ایران در شرایط خوبی است و جز ۵ جمعیت برتر جهان در پاسخ به بحران‌ها است.»

«هانری داویسون»، بنیان گذار فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر بود؛ سازمانی بین المللی و بشردوستانه که 192 جمعیت ملی را به عضویت خود در آورده است. جایزه ای که نام داویسون روی آن نهاده شده، یکی از جوایز مهم بین المللی و بشردوستانه است که نه به صورت سالانه، بلکه خارج از قاعده مشخص، به جمعیت هایی اعطا می شود که فعالیت های چشم گیری در موقعیت های حساس و خطیر داشته اند.

انتهای پیام//

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.