فرشته‌ای که گم شده بود

کیت بلانشت برای بازی در فیلمی بر اساس نمایش‌نامه «پرواز فرشته» اثر ویلیام فاکنر پیشنهاد شد

ويليام فاكنر را به رمان‌نويسي مي‌شناسند؛ رمان‌هاي معروف او نظیر «خشم و هياهو»، «آبشالوم، آبشالوم»، «روشنايي ماه اوت» و «گور به گور»، همگی به فارسی ترجمه شده‌اند. اين نويسنده، داستان‌هاي كوتاه هم دارد كه زنده‌یاد نجف دريابندري آن‌ها را در کتابی با عنوان «يك گل سرخ براي اميلي» منتشر کرد.

شهروند آنلاین: ويليام فاكنر را به رمان‌نويسي مي‌شناسند؛ رمان‌هاي معروف او نظیر «خشم و هياهو»، «آبشالوم، آبشالوم»، «روشنايي ماه اوت» و «گور به گور»، همگی به فارسی ترجمه شده‌اند. اين نويسنده، داستان‌هاي كوتاه هم دارد كه زنده‌یاد نجف دريابندري آن‌ها را در کتابی با عنوان «يك گل سرخ براي اميلي» منتشر کرد. حالا هم خبر رسیده نمایش‌نامه‌ای از این نویسنده بعد از 80 سال از انباری واقع در منطقه بورلی هیلز کالیفرنیا کشف شده. گفته می‌شود هالیوود قرار است به زودی فیلمی بر اساس این نمایش‌نامه بسازد.
فاکنر با نام اصلی ویلیام کاتبرت فاکنر، شعرهایی هم منتشر کرده و در سبک‌های گوناگون می‌نوشت. البته شهرت او همان‌طور که گفته شد، عمدتا به خاطر رمان‌ها و داستان‌های کوتاهش است که بسیاری از آن‌ها در شهر خیالی یوکناپاتافا اتفاق می‌افتد. اما کارل رولیسون، استاد دانشگاه و نویسنده بیوگرافی فاکنر درباره نمایش‌نامه‌ای که اخیرا از این نویسنده پیدا شده عنوان آن را «پرواز فرشته» اعلام کرده. گفته می‌شود پروژه ساخت اثری سینمایی یا تلویزیونی بر اساس آن کلید خورده. فاکنر در نمایش‌نامه «پرواز فرشته» ماجرای قاتلی را روایت می‌کند که سعی می‌کند به واسطه یک عضو هیئت منصفه به نام ورا مورگان، بی‌گناهی خود را ثابت کند. پرفسور رولسیون می‌گوید: «در صورتی که اثری سینمایی از این نمایش‌نامه ساخته شود باید نقش اصلی به کیت بلانشت داده شود چون شخصیت اصلی داستان یعنی عضو هیئت منصفه بسیار به شخصیت بلانشت نزدیک است.»
علاوه بر این نمایش‌نامه 94صفحه‌‌ای، چند قلم از اشیاء و لوازم شخصی فاکنر نیز کشف شده که قرار است به زودی به نمایش درآید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.