از اعتصاب کارکنان راه آهن، معلمان و پزشکان در بریتانیا تا بیداد حریق در سراسر اروپا

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ دوشنبه، 20 ژوئن 2022

اعتصاب کارکنان راه آهن بریتانیا، که در این هفته قرار است انجام شود، تقریبا صفحات نخست تمام روزنامه‌های بریتانیایی را در روز دوشنبه، 20 ژوئن، تسخیر کرده بود. تصویر اصلی فایننشال‌تایمز با عنوان «بیداد حریق در سراسر اروپا»، آتش‌نشانان را دیروز (19 ژوئن) در حال خاموش کردن حریق در اسپانیا نشان می‌دهد.

به گزارش شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دیلی‌تلگراف، تایمز و فایننشال‌تایمز به شرح زیر است:

دیلی‌تلگراف

اعتصاب کارکنان راه آهن بریتانیا، که در این هفته قرار است انجام شود، تقریبا بر تمام صفحات نخست روزنامه‌های بریتانیایی در روز دوشنبه، 20 ژوئن، حاکم بود، آنچه روزنامه «مترو» آن را بزرگ‌ترین اعتصاب کارکنان راه آهن، در بیش از 30 سال گذشته خوانده و دیلی‌تلگراف با تیتر «اتحادیه راه آهن تهدید کرد که 6 ماه اعتصاب می‌کنند» درباره آن نوشته است.

روزنامه دیلی‌تلگراف گزارش می‌دهد که اتحادیه‌های راه آهن تهدید کرده‌اند تا کریسمس به اعتصاب خود ادامه می‌دهند. این روزنامه می‌گوید اقتصاددانان هشدار داده‌اند که اعتصاب‌های این هفته ممکن است 0.3  تا 0.4 درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) را در ماه ژوئن کاهش دهد، علاوه بر آن یک نفر از 20 نفر نیز قادر نخواهد بود به محل کار برود. ‌تلگراف خبر داده که کارفرمایان ریلی در حال آماده‌شدن برای «جنگ فرسایشی» هستند.

تصویر اصلی امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه را نشان می‌دهد با این توضیح که او اکثریت پارلمان این کشور را از دست داد ه است. روز یکشنبه، ۱۹ ژوئن، در آخرین دور انتخابات پارلمانی، سرنوشت ۵۷۷ کرسی مشخص شد. گزارش‌ها حاکی از پیروزی‌های ائتلاف تازه شکل‌گرفته جناح چپ و جریان راست افراطی در این دوره انتخابات است.

تایمز

«معلمان و پزشکان تهدید کردند که به اعتصاب‌ها خواهند پیوست» عنوان گزارش اصلی تایمز است. این روزنامه در گزارش خود می‌گوید معلمان و پزشکان بریتانیایی تهدید می‌کنند که اگر دولت خواسته‌های آنان را برای افزایش دستمزد اجابت نکند، در کنار کارکنان راه آهن، دست به اعتصاب خواهند زد. در این گزارش آمده است که وزرا قوانینی را به سرعت تصویب خواهند کرد تا برای مدت محدودی کارمندان موقت را جایگزین کارمندان اعتصاب‌کننده کنند.

فایننشال‌تایمز

فایننشال‌تایمز در گزارش اصلی خود آورده کارفرمایان شهر لندن هشدار می‌دهند که انگلیس در اواخر سال جاری با رکود اقتصادی زیانبار روبه‌رو می‌شود و بی‌تجربگی مدیران در برخورد با شوک‌های شدید اقتصادی نگرانی ایجاد کرده است.

تصویر اصلی با عناوین «گرما می‌تازد» و «بیداد حریق در سراسر اروپا»، آتش‌نشانان را دیروز (19 ژوئن) در حال خاموش کردن حریق در استان Zamora در اسپانیا نشان می‌دهد.  در گزارش آمده: «در روزهای اخیر، بخش‌هایی از اسپانیا و آلمان درگیر آتش‌سوزی بودند و موجی از گرمای شدید غرب اروپا را فرا گرفته است. در آخر هفته در بخش‌هایی از اسپانیا، دمای هوا به بالای 40 درجه سلسیوس (سانتیگراد) رسید، دمایی که معمولا در آگوست انتظار آن می‌رود….»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.