دودزاها تنبیه می‌شوند

کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا سیاست‌های کاهش و مدیریت آلودگی هوا در سطح ملی را پیگیری می‌کند

برخورد با خودروها، موتورسیکلت‌ها و خودروهای سنگین در دستور کار قرار می‌گیرد. معاون نظارت و پایش اداره محیط‌زیست استان تهران از نصب دوربین‌های کنترل معاینه فنی در ۳۶ نقطه از جاده‌های ورودی به شهر تهران طی یک ماه خبر داد.

شهروندآنلاین– محمد رستگاری از یک‌سری تصمیمات و سیاست‌های کاهش و مدیریت آلودگی هوا در سطح ملی گفت؛ سیاست‌هایی که قرار است کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا آنها را پیگیری کنند. سیاست‌ها و تصمیماتی که تصمیماتی در مورد بهبهود کیفیت سوخت و ارتقای استاندارد خودروها را مدنظر قرار داده‌اند.

تصمیماتی که در راستای کاهش و مدیریت آلودگی هوای استان تهران قرار است اجرایی شدن را به خود ببینند. به گفته رستگاری اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران این برنامه‌‎ها و مصوبات را پیگیری خواهد کرد.

به باور او ارتقای نظارت تصویری بر معاینه فنی یکی از موضوعات مهمی است که کارگروه کاهش آلودگی هوا آن را دنبال خواهد کرد.

تشدید ارزیابی مراکز معاینه فنی از سوی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران هم در دستور کار قرار دارد تا از صلاحیت برگه‌های معاینه فنی صادر شده اطمینان کامل حاصل شود.

معاون نظارت و پایش اداره محیط‌زیست استان تهران از تشدید برخورد با خودروها، موتورسیکلت‌ها و خودروهای سنگین دودزا گفت.

او پسماندسوزی در اطراف شهر تهران را یکی از عوامل مهم  انتشار آلودگی در فصول سرد سال دانست.«به جد پیگیر جلوگیری از پسماندسوزی در حاشیه‌ تهران هستیم.»

به گفته رستگاری، کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران پیگیر نظارت بر فعالیت‌های عمرانی در سطح شهر تهران در مواقع اضطرار آلودگی هوا است.

به باور او اگرچه همیشه ممنوعیت فعالیت‌های پروژه‌های عمرانی در مواقع اضطرار آلودگی هوا مطرح بوده اما نظارت و ساماندهی این پروژه‌ها در مواقع اضطرار هم در دستور کار قرار دارد.

معاون نظارت و پایش اداره محیط‌زیست استان تهران از پیگیری جدی نظارت مستمر بر واحدهای صنعتی که جزو تکالیف ذاتی سازمان حفاظت محیط‌زیست است هم گفت.

رستگاری وظیفه سازمان حفاظت محیط‌زیست را نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد.

به باور او در صورتی که دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را نداشته باشند، هیچ‌یک از این برنامه‌های کاهش و مدیریت آلودگی هوا عملیاتی نخواهد شد.

 

نصب دوربین‌های کنترل معاینه فنی در ۳۶ نقطه از جاده‌های ورودی به شهر تهران طی یک ماه
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.