در مصرف این مکمل‌های غذایی احتیاط کنید

مکمل‌های بسیاری هستند که افراد ممکن است در مصرف آنها زیاده‌روی کنند

مصرف بی‌رویه مکمل‌ها، ویتامین‌ها و ماده‌های معدنی خطراتی به دنبال دارد و استفاده از آنها باید با تجویز پزشک باشد.

به گزارش شهروند آنلاین؛ پنج مکمل متداول که افراد تمایل دارند در مصرف آنها زیاده‌روی کنند در ادامه این مطلب آورده شده است.

ویتامین D

به بدن کمک می‌کند کلسیم را جذب کند و آن را به یک ماده مغذی کلیدی برای سلامت استخوان تبدیل می‌کند. همچنین برای انتقال پیام بین مغز و بدن و مبارزه با باکتری‌ها و ویروس‌ها به آن نیاز دارید. بسیاری از ما به اندازه کافی در معرض نور خورشید قرار نمی‌گیریم. مصرف مکمل ویتامین D ممکن است کمک کند.

خطرات: سطوح بسیار بالای ویتامین D می‌تواند باعث تهوع، استفراغ، ضعف عضلانی، درد، از دست دادن اشتها، کم‌آبی بدن و سنگ کلیه شود.

آهن

یک ماده معدنی است که بدن برای ساختن هموگلوبین، پروتئینی در گلبول‌های قرمز خون که اکسیژن را در سراسر بدن حمل می‌کند، به آن نیاز دارد. همچنین به بدن در ساخت هورمون‌ها کمک می‌کند.

مکمل‌های آهن اغلب برای زنان جوان توصیه می‌شود اما بسیاری از زنان پس از یائسگی، زمانی که قاعدگی متوقف می‌شود و نیاز به آهن کاهش می‌یابد، به مصرف مکمل‌های حاوی آهن ادامه می‌دهند.

خطرات: مصرف بیش از حد آهن می‌تواند علائم گوارشی مانند یبوست، حالت تهوع، استفراغ، درد شکم و اسهال را ایجاد کند. نیز می‌تواند منجر به التهاب پوشش معده و زخم شود. اگرچه نادر است، اما دوزهای بسیار بالای آهن حتی می‌تواند باعث نارسایی اندام، کما، تشنج و مرگ شود.

ویتامین A

برای بینایی، سلامت سیستم ایمنی، تولید مثل، رشد و تکامل مهم است. برای اکثر افراد دریافت مقدار زیادی ویتامین A بسیار آسان است. اگر در وعده صبحانه غلات و هویج یا سیب زمینی در ناهار میل کنید و سپس مکملی برای سلامت چشم مصرف کنید، احتمالاً بیش از نیاز روزانه دریافت می‌کنید.

خطرات: سطح بالای ویتامین A می‌تواند باعث سردردهای شدید، تاری دید، حالت تهوع، سرگیجه، دردهای عضلانی و مشکلات هماهنگی شود.

ویتامین C

به عنوان یک آنتی ‌اکسیدان عمل می‌کند و به محافظت از بدن در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. بدن همچنین برای ساخت کلاژن به آن نیاز دارد، پروتئینی که برای بهبود زخم‌ها مهم است. مکمل‌های ویتامین C از زمان همه‌گیری افزایش زیادی داشته است. با این حال، بیشتر افراد می‌توانند ویتامین C کافی را از طریق غذا دریافت کنند.

خطرات: مصرف بیش از حد ویتامین C می‌تواند باعث اسهال، حالت تهوع و گرفتگی معده شود. مکمل‌های ویتامین C همچنین ممکن است با درمان‌های سرطان مانند شیمی ‌درمانی و پرتو درمانی تداخل داشته باشند. علاوه بر این، یک مطالعه قبلی نشان داد که مردانی که مکمل‌های ویتامین C مصرف می‌کنند، در معرض خطر بیشتری برای ایجاد سنگ کلیه هستند.

کلسیم

یک ماده معدنی است که استخوان‌های قوی را می‌سازد و حفظ می‌کند. همچنین در عملکرد عصبی، گردش خون و ترشح هورمون نقش دارد. زیاده‌روی در آن به طرز شگفت‌انگیزی آسان است. به خصوص اگر در حال حاضر کلسیم را از غذا دریافت می‌کنید.

خطرات: کلسیم اضافی با یبوست، سنگ کلیه، نارسایی کلیه، مشکلات قلبی و مشکلات شناختی مرتبط است./بهداشت نیوز

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.