کشت فراسرزمینی یکی از راهکارهای مقابله با بحران امنیت غذایی

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: چشم‌انداز آینده کشت فراسرزمینی و بازنگری در نحوه خرید و تحویل کالاهای اساسی و باز کردن امکان برای شرکت‌های خصوصی جهت رقابت با یکدیگر را متصور هستیم

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین؛ وزیر اقتصاد و دارایی امروز سه‌شنبه برای نخستین‌بار به عنوان سخنگوی اقتصادی دولت در نشستی با حضور خبرنگاران در ساختمان کوثر حضور یافت.
وزیر اقتصاد و دارایی در پاسخ به سوال «شهروند» مبنی بر اینکه بحران امنیت موادغذایی در ابعاد جهانی مطرح است و با توجه به شرایط موجود جهان، خشکسالی‌ها و .. برنامه کوتاه و بلندمدت دولت برای مقابله با این بحران چیست؟ گفت: «در ستاد اقتصادی دولت اقداماتی در حوزه ارز ترجیحی صورت گرفته که کمک می‌کند به اینکه سال زراعی آینده شاهد وضعیت بهتری باشیم.» به اعتقاد خاندوزی انگیزه اقتصادی فعالان بخش کشاورزی با نظامات قیمتی موجود بی‌شک افزایش پیدا خواهد کرد.
سخنگوی اقتصادی دولت با اشاره به اینکه تمام کشورهای دنیا کم‌وبیش بسته به میزان وابستگی به غلات درگیر این بحران‌اند.«جنگ نرم ناپیدایی برای تامین غلات و خرید محموله کشتی‌ها برای کشورها شکل گرفته است.» او یکی از راهکارهای دولت برای مقابله با این بحران را کشت فراسرزمینی عنوان کرد.«چشم‌انداز آینده کشت فراسرزمینی و بازنگری در نحوه خرید و تحویل کالاهای اساسی و باز کردن امکان برای شرکت‌های خصوصی جهت رقابت با یکدیگر را متصور هستیم.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.