مراقب افزایش آمار عینکی‌ها باشید

توصیه هایی برای کاهش مشکلات چشمی در دوران کرونا

چشم‌پزشک و استاد دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی هشدار داد که در دوران کرونایی اجازه ندهید مشکلات چشمی به مشکلات دیگر اضافه شود

[شهروندآنلاین] این روزها تبلت و گوشی تلفن همراه جای کتاب و تخته‌سیاه را گرفته است و همین مسأله نگرانی جامعه پزشکی را نیز به همراه دارد، زیرا بسیاری از چشم‌پزشکان معتقدند به علت استفاده زیاد و مداوم دانش‌آموزان و دانشجویان از تبلت و گوشی احتمال افزایش مشکلات چشم در این گروه از افراد بیشتر دیده می‌شود.

کرونا مدرسه را به خانه آورد

دکتر علی حاتم‌پور در گفت‌وگو با «شهروند آنلاین » با اشاره به اینکه کرونا کلاس‌های درس را به خانه، گوشی، موبایل و رایانه ختم کرده است، می‌گوید: «کرونا در همه کشور گسترش پیدا کرده است و به دلیل جلوگیری از گسترش بیماری کووید-19 کلاس‌ها در بیشتر نقاط کشور به صورت مجازی برگزار می‌شود. طبیعی است استفاده از صفحات دیجیتال مثل تبلت، لپ‌تاپ و گوشی  افزایش پیدا کرده و همین موضوع مشکل نزدیک بینی را در بسیاری از افراد افزایش می‌دهد.»

معاینه دوره‌ای چشم

به اعتقاد این پزشک والدین دانش‌آموزان و دانشجویانی که به‌طور مستمر و مداوم از این وسایل استفاده می‌کنند، باید به صورت دوره‌ای به پزشک مراجعه و شرایط بینایی فرزند خود را پیگیری‌کنند.

او با تأکید بر اینکه ممکن است برای این افراد عینک تجویز شود تا تنش‌های چشمی آنها به دلیل استفاده از صفحات دیجیتال رفع‌شود و کاهش پیدا کند، ادامه می‌دهد: «باید بعد از هر 15 تا 20 دقیقه استفاده از وسایل دیجیتال، بین ۲۰ تا ۲۵ ثانیه به چشم‌ها استراحت داده و دوباره به کار ادامه دهید.»

ورزش و افزایش عملکرد سیستم عصبی عضلات

حاتم پور تأکید دارد که افراد می‌توانند با نرمش‌های ساده سطح عملکرد سیستم عصبی عضلات را بالا ببرند تا به این طریق سلامتی همه اندام‌ها افزایش پیدا کند. به گفته این استاد یکی از راه‌هایی که ممکن است ویروس وارد بدن شود، از طریق مخاط چشم است، بنابراین باید محافظت مناسبی از چشم‌ها انجام شود.

او به افرادی که از لنز استفاده می‌کنند نیز توصیه می‌کند که این روزها برای استفاده از لنز دقت بیشتری داشته باشند و با وسواس بیشتر لنزها را شست‌وشو دهند و در خارج‌کردن و گذاشتن آن در داخل چشم دقت کنند.

او توصیه کرد: با رعایت موارد بهداشتی مثل شستن مرتب دست‌ها، اجتناب از تماس دست با چشم، پرهیز از تماس با افراد بیمار، رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و استفاده از شیلد برای ایمنی بیشتر در تماس با افراد بیمار می‌توان از ابتلا به کرونا جلوگیری کرد.

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.