سلاح‌های سنگین آلمانی در راه اوکراین

کی‌یف از ورود اسلحه‌های خودکششی Panzerhaubitze ۲۰۰۰ ساخت آلمان به زرادخانه خود خبر داد

الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین روز سه‌شنبه در توئیتر با اعلام این خبر، افزود: این سلاح‌ها بخشی از زرادخانه هویتزرهای ۱۵۵ میلی‌متری توپخانه اوکراینی را تشکیل می‌دهند.

به گزارش شهروند آنلاین؛ رزنیکوف از تلاش‌های برلین برای کمک نظامی به کی‌یف قدردانی کرد. هویتزر زرهی ۲۰۰۰، با نام اختصاری PzH ۲۰۰۰، یک هویتزر خودکششی آلمانی ۱۵۵ میلی‌متری است که برای ارتش این کشور ساخته شده است.

PzH ۲۰۰۰ یکی از قدرتمندترین سیستم‌های توپخانه معمولی و قادر به سرعت بسیار بالای آتش است. این سامانه می‌تواند 3 گلوله در 9 ثانیه یا ۱۰ گلوله در ۵۶ ثانیه شلیک کند. همچنین می‌تواند بین ۱۰ تا ۱۳ گلوله در دقیقه به طور مداوم شلیک کند و ۲ اپراتور می‌توانند ۶۰ پوسته و شارژ پیشرانه را در کمتر از ۱۲ دقیقه بارگیری کنند.

PzH ۲۰۰۰ توسط ارتش‌های ایتالیا، هلند، یونان، لیتوانی، مجارستان، قطر و کرواسی انتخاب شده است که عمدتاً جایگزین سیستم‌های قدیمی مانند هویتزر M۱۰۹ شده است. اوایل اردیبهشت امسال نیز امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه از تحویل هویتزر خودکششی ۱۵۵ میلی‌متری سزار به عنوان بخشی از تسلیحات نظامی ارسال شده از طرف این کشور به اوکراین خبر داد./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.