مخبر: سرمایه‌ها به سمت مسکن هدایت شود

معاون اول رئیس‌جمهوری بر هدایت نقدینگی در کشور به سمت بخش مسکن تاکید کرد

دکتر محمد مخبر تصریح کرد:‌ رونق صنعت مسکن می‌تواند به کاهش نرخ تورم، تقویت ارزش پول ملی و افزایش تراز سرمایه‌گذاری‌ها منجر شود.

به گزارش شهروند آنلاین؛ محمد مخبر عصر امروز در حاشیه حضور در وزارت راه و شهرسازی و بازدید از سامانه‌های مسکن این وزارتخانه، با اشاره به اهمیت حضور فعالانه مردم در ساخت و ساز مسکن در راستای تحقق شعار دولت برای ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در دولت سیزدهم افزود: توان مالی و اجرایی و همچنین خلاقیت مردم می‌تواند زمینه‌ساز یک شکوفایی و رونق بزرگ و همچنین سرعت ساخت و ساز در صنعت مسکن شود.

معاون اول رئیس‌جمهوری در جمع معاونان و مدیران ارشد این وزارتخانه، مکان‌یابی مناسب برای طرح مسکن ملی را یک امر ضروری برشمرد و گفت: ‌در این صورت سرمایه‌گذاری‌ها در این بخش توجیه‌پذیر می‌شود و نقدینگی سرگردان در جامعه می‌تواند در اقتصاد کشور اثر مثبت داشته باشد که البته در کنار این موارد باید از فناوری‌های نوین جهانی هم در ساخت مسکن استفاده کرد.

مخبر از وزارت راه و شهرسازی خواست تا در مسیر اجرای نهضت طرح ملی مسکن و ساخت چهار میلیون واحد مسکونی، یک مدل جامع و با توجیه‌پذیری بالای اقتصادی تنظیم کند تا برای سرمایه‌گذاران انگیزه کافی درخصوص ورود به صنعت مسکن ایجاد شود. معاون اول رئیس‌جمهوری با بیان اینکه ساخت و ساز مسکن در رشد و ارتقاء بسیاری از مولفه‌های اقتصادی کشور نقش کلیدی دارد، ادامه داد: باید برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات در راستای ریشه‌کن کردن فقر و خانه‌ دار شدن مردم نتیجه عملی بدهد.

مخبر همچنین بر ضرورت اتمام واحدهای نیمه تمام مسکن مهر و طرح اقدام ملی ساخت مسکن برای روستائیان و تمرکز بر بافت‌های فرسوده در ساخت و ساز مسکن تأکید کرد. معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به برنامه‌های دولت در حوزه ساخت مسکن برای مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی گفت: با کمک سازمان‌ها و نهادهای انقلابی و غیردولتی به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است تا پایان دولت سیزدهم مشکل مسکن این بخش از جامعه حل شود./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.