آخرین جزئیات از وضعیت زمین لرزه شدید در هرمزگان

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۲ ریشتر، حوالی بندر مقام در مرز دو شهرستان بندرلنگه و پارسیان را لرزاند

بنابر اعلام مهرداد حسن‌زاده، مدیرکل مدیریت بحران هرمزگان در بررسی‌های اولیه تاکنون خسارتی از زمین لرزه بامداد امروز حوالی بندر مقام و شهر پارسیان گزارش نشده است.

به گزارش شهروند آنلاین؛ حسن‌زاده در ادامه گفت: بنابر اعلام مرکز لرزه نگاری کشور کانون این زمین که ساعت ۱:۳۶ بامداد رخ داد در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در فاصله ۲۳ کیلومتری بندرمقام شهرستان بندرلنگه، ۲۷ کیلومتری پارسیان و ۲۹۹ کیلومتری غرب بندرعباس بود.

مدیرکل مدیریت بحران هرمزگان اضافه کرد: در بررسی‌های اولیه تاکنون خسارتی از زمین لرزه بامداد امروز حوالی بندر مقام و شهر پارسیان گزارش نشده و ارزیابی‌ها از مناطق زلزله‌زده ادامه دارد. همچنین گردنه بوستان و پارسیان پس از وقوع زلزله با تلاش پلیس، نیروهای امدادی و راهداری بازگشایی شد.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر نیز اعلام کرد در پی وقوع این زمین لرزه ۵ تیم ارزیاب از هلال احمر دو استان فارس و هرمزگان به کانون زلزله اعزام شدند. با توجه به اینکه زلزله در بخش‌هایی از مناطق جنوبی فارس هم احساس شد، همه نیروهای امدادی و عملیاتی شهرستان های جنوبی این استان به حالت آماده باش کامل درآمدند.

طبق بررسی‌های میدانی از روستاهای شهرستان لامرد، زلزله در این مناطق خسارتی نداشته اما با توجه به وجود پس لرزه‌های متعدد، حالت وضعیت اضطراری ویژه هلال احمر شهرستان لامرد همچنان پا برجاست. همچنین جمعیت هلال احمر شهرستان‌های لار، مهر، گراش، اوز و خنج نیز در وضعیت آماده باش کامل قرار گرفته‌اند.

در استان هرمزگان هم کانون زلزله حوالی بندر مقام بود که بلافاصله ۳ تیم ارزیاب شامل دو نفر نیروی کادر و ۹ نجاتگر داوطلب برای بازدید اعزام شدند. طبق گزارش‌ها ترک خوردگی جزیی در لامرد مشاهده و مسیر تابناک به سمت بندر پارسیان که به علت ریزش کوه مسدود شده بود نیر بازگشایی شد، همچنین در مسجد دشتی پارسیان هم تخریب جزیی اعلام شده است.

سلحشور، مدیرعامل هلال‌ احمر هرمزگان نیز اعلام کرد در سه روستای دم تیر شمالی، دم تیر جنوبی و گود کناردان تعدادی واحد مسکونی با بافت قدیمی دچار ترک خوردگی شدند که به همین دلیل خدمات اسکان اضطراری در حال ارائه به مردم است و نیروهای جمعیت هلال احمر نیز در منطقه حضور دارند./ایسنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.