موفقیت دیپلماسی بشردوستانه ایران در ژنو

رئیس جمعیت هلال احمر در حاشیه سفر به ژنو در ارتباط مستقیم با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ا زموفقیت دیپلماسی بشردوستانه ایران در مجمع عمومی صلیب سرخ جهانی و جمعیت های هلال احمر خبر داد و گفت: در این جلسات که از روز شنبه گذشته آغاز شده است جمعیت هلال احمر ایران با اصرار بر اجرای برنامه های تدوین شده تلاش کرد نسبت به تصویب این برنامه ها اقدام و در این مسیر ازمواضع خود کوتاه نیامد.

به گزارش شهروند آنلاین؛پیرحسین کولیوند با اشاره به تصویب پیشنهادات جمعیت هلال احمر ایارن در مجمع عمومی صلیب سرخ جهانی و جمعیت های هلال احمر افزود: ثبت اثار ظالمانه تحریم ها برای کشورهای تحت تحریم ظالمانه از جمله پیشنهادات ما بود که خوشبختانه توانست را کسب رای مثبت از سوی حاضران زمینه تشکیل صندوق بین المللی کمک ها یبشر دوستانه در کشورهای تحت تحریم و ارسال کمک های بشر دوستانه قبل از وقوع حوادث فراهم شود. با تشکیل این صندوق ها و ارسال کمک های بشردوستانه در وقت بروز حوادث کشور تحت تحریم می تواند به پشتیبانی از این صندوق با بحران ها مقابله کند.

او در ادامه از تصویب منشور بشر دوستانه تغییرات اقلیمی و محیط زیست با تاکید بر مقابله با حوادثی چون تغییرات اقلیمی ،گرد و غبار، خشکسالی و سیل های ناگهانی خبر داد و گفت: در کنار این مصوبه باید با بهره گیری از ظرفیت ها به خصوص ظرفیت جوانان وداوطلبان در پیشبرد اهداف عالی توسعه و اقدامات بشر دوستانه استفاده شود.

رئیس جمعیت هلال احمر ایران با بیان که امسال برای اولین بار مسئولیت کمیته مصوبات جلسه مجمع عمومی صلیب سرخ جهانی و جمعیت های هلال احمر امسال برعهده جمعیت هلال احمر ایران بود افزود: نمایندگان جمعیت هلال احمر به خوبی از عهده این مسئولیت برامده و با جمع بندی مصوبات روز گذشته به قرائت این گزارش در جمع حاضرین پرداختند.

کولیوند در ادامه با اشاره ابه استقبال کشورهای شرکت کننده در این جلسات از پیشنهادات و برنامه های جمعیت هلال احمر ایران گفت: این استقبال موجب انعقاد تفاهم نامه های بسیاری با کشورهای مختلف شده که قطعا نقش موثری در دیپلماسی بشر دوستانه ایران خواهد داشت .

انتهای پیام//

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.