ببینید/ جزئیات زلزله مرگبار افغانستان

زلزله شدید در جنوب شرقی افغانستان، کشته شدن ۱۰۰۰ نفر و درخواست کمک طالبان از جامعه بین‌المللی

حدود ۱۰۰۰ نفر در یک زلزله‌ای به بزرگی ۶/۱ ریشتر در جنوب شرقی افغانستان جان خود را از دست داده و بیش از ۱۵۰۰ نفر زخمی شدند.

به گزارش شهروندآنلاین؛ حدود ۱۰۰۰ نفر در یک زلزله‌ای به بزرگی ۶/۱ ریشتر در جنوب شرقی افغانستان جان خود را از دست داده و بیش از ۱۵۰۰ نفر زخمی شدند. این زلزله در حدود ۴۳ کیلومتری «خوست» به وقوع پیوست. به گزارش سازمان زمین‌شناسی آمریکا، این زمین‌لرزه در عمق حدود ۵۰ کیلومتری زمین رخ داد.

«عبدالواحد ریان» رئیس خبرگزاری باختر نیز در توئیتی از شتافتن نیروی هوایی، آمبولانس، تیم‌های نجات، نیروهای امنیتی و مردم محلی برای کمک به افراد زیر آوار مانده خبر می‌دهد. افراد زخمی‌ها را به هلیکوپتر منتقل کردند. این زلزله در حالی اتفاق افتاد که افغانستان پیشاپیش از بحران حقوق بشری، گرسنگی، فرار پناهجویان و سلطه طالبان رنج می‌‌برد.

منابع محلی می‌گویند که خسارات ناشی از این زلزله ویرانگر در مناطق دورافتاده و فقیرنشین بطور ویژه شدیدتر بوده است و خانه‌های گلی مردم ویران شده و در برخی مناطق نیز خانه‌های مردم در حاشیه کو‌ه‌ها بر اثر ریزش کوه تخریب شده است. ریزش منازل و رانش زمین باعث افزایش قربانیان زلزله در طول مرز پاکستان شد. پس از مشخص شدن ابعاد حادثه و ویرانی‌ها، طالبان از نهادهای سازمان ملل و مراکز خیریه واقع در افغانستان درخواست کمک کردند. ۱۱۹میلیون نفر در پاکستان، افغانستان و هندوستان زمین‌لرزه‌ها را احساس کردند.

مترجم: مهرناز الماسی

منبع:

Telegraph

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.