در کنار مردم زلزله زده افغانستان هستیم

کولیوند در دیدار با همتای افغانستانی خود در ژنو اعلام کرد:

رئیس جمعیت هلال احمر ایران در حاشیه نشست شورای نمایندگان مجمع عمومی فدراسیون بین المللی با رئیس جمعیت ملی افغانستان دیدار و وقوع زلزله و فوت شمار زیادی از مردم را همتای افغانستانی خود تسلیت گفت و تاکید کرد جمعیت هلال احمر ایران در کنار مردم زلزله زده افغانستان است.

به گزارش شهروند آنلاین؛پیرحسین کولیوند با اشاره به آمادگی نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر ایران گفت«افغانستان کشور دوست و همسایه ایران است و ما ضمن ابراز همدردی با داغدیده ها و صدمه دیدگان این حادثه اعلام می داریم جمعیت هلال احمر ایران آماده است تا در بخشهای امدادرسانی، ارسال محموله، توزیع کمک های امدادی و پاسخگویی به نیازهای مردم آسیب دیده در این زلزله خدمات امدادی خود را ارئه دهد.»

او تاکید کرد:« جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در کنار امدادگران هلال احمر افغانستانی در راستای کاهش آلام مردم آسیب دیده افغانستان در این حادثه از هیچ تلاشی دریغ نمی کند.»

صبح روز چهارشنبه اول تیرماه زمین‌لرزه‌ای به‌بزرگی ۶٫۱ ریشتری در ۲۷ مایلی (حدود ۴۳ کیلومتری) «خوست» به وقوع پیوست. این زمین‌لرزه در عمق ۳۱٫۶ مایلی (حدود ۵۰ کیلومتری) زمین رخ داد. تلفات زلزله شب گذشته در شرق افغانستان به ۹۵۰ کشته و ۶۱۰ زخمی افزایش یافته است.

انتهای پیام//

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.