نه، این تیم ایران نیست!

تیم ملی والیبال با نمایش‌های خود همه را ناامید کرده است

تیم ملی والیبال ایران با سیلی از انتقادها مواجه شده است؛ آیا این جوانان می‌توانند آینده این رشته را بسازند؟

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، اگرچه مشخص بود با توجه به جوانگرایی صورت گرفته در تیم ملی والیبال نمی‌شود مثل دوره‌های قبل از این تیم انتظار کسب بردهای بزرگ و موفقیت آنچنانی داشت، اما نتایج اخیر در لیگ ملت‌های جهان هم اصلا خوب نبوده و موجی از ناامیدی بین طرفداران والیبال ایجاد کرده است.

این تیم از قبل شکست خورده!

نکته مهمی که در بازی‌های تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها دیده می‌شود، بی‌انگیزگی بازیکنان است. اگرچه تیم‌های دیگر با تمام توان در مسابقات حاضر شده‌اند و شاید مقایسه تیم جوان و تازه شکل گرفته ایران با غول‌های جهان چندان منطقی نباشد، اما اینکه تا این حد بازیکنان تیم ملی دور از انتظار ظاهر شوند، عجیب به نظر می‌رسد.

اگرچه با توجه به جوانگرایی انجام شده، اعضای تیم ملی مدام روی این نکته توجه دارند که لیگ ملت‌های جهان تورنمنتی برای آماده‌سازی تیم ملی ایران است و نتایج آن اهمیت زیادی ندارد، اما باز هم این شرایط برای طرفداران والیبال قابل تحمل نیست.

بدون شک والیبال‌دوستان ایرانی انتظار خیلی عجیبی از تیم جوان‌شده ایران نداشتند، اما این حجم از ناامیدی که پیش از شروع مسابقات کلید خورد در نوع خود عجیب بود. البته این حرف‌ها تنها معطوف به کاپیتان تیم نبود و برخی دیگر از بازیکنان و سرمربی، از پیش باخته به نظر می‌رسیدند!

نتایج دور از انتظار تیم ملی والیبال

هفته اول لیگ ملت‌ها را در حالی شروع کردیم که یک برد روحیه‌بخش مقابل چین به دست آوردیم، اما باخت به هلند نه چندان قدرتمند، این برد را به کام ایران تلخ کرد. با وجود این، غلبه بر استرالیا دوباره امید را به والیبال‌د‌وستان برگرداند، اما اوج ناکامی تیم عطایی باخت یک‌طرفه به ژاپن بود؛ باختی که به معنای از دست رفتن تاج و تخت‌مان در آسیا بود.

پیش از شروع هفته دوم از سوی کادر فنی وعده داده شد که تیم متفاوتی در چهار مسابقه پیش رو خواهیم دید؛ با توجه به بازی‌های سخت پیش رو در هفته دوم، بیشترین شانس برای پیروزی را مقابل همین بلغارستان متصور بودیم، اما سه‌شنبه‌شب مقابل تیم بدون برد مسابقات هم شکست خوردیم تا نگرانی در مورد والیبال به اوج خود برسد!

فقط ایران جوانگرایی کرد؟

در این بین، همچنان دیالوگ‌هایی مثل «این تیم جوان‌‌ شده و باید به آنها فرصت داد» یا اینکه «نباید بیش از حد روی تیم فشار آورد» به گوش می‌رسد، اما با نگاهی به ترکیب سایر تیم‌ها بد نیست اعتراف کنیم این فقط ما نیستیم که پوست‌اندازی کرده‌ایم، بنابراین تکرار این حرف بیشتر به بهانه‌جویی نزدیک است تا دلیل منطقی برای این شکست‌های ناامیدکننده. بسیاری از کشورهای دیگر هم نفرات نامدار خود را کنار گذاشته‌ و با ترکیبی جوان حضور پیدا کرده‌اند، اما به مراتب نتایج بهتری نسبت به ایران به دست آورده‌اند.

موج نارضایتی در فضای مجازی

عملکرد مأیوس‌کننده تیم ملی تا اینجای لیگ ملت‌ها موجی از ناامیدی و نگرانی در بین مردم نیز ایجاد کرده و آنها در فضای مجازی به اشکال مختلف این نگرانی خود را بروز داده‌اند. بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر و اینستاگرام به انتقادهای شدیدی از تیم ملی پرداخته‌ و این تیم را سرکوب کرده‌اند. این اتفاق برای هیچ کس قابل پیش‌بینی نبود و حالا بعد از پایان مسابقات اگر رویه کنونی ایران ادامه داشته باشد، احتمالا شاهد انتقادهای بیشتر نیز خواهیم بود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.