رییس جمهور: تکمیل پروژه های نیمه تمام خراسان شمالی در اولویت قرار دارد

رییس جمهور گفت: پروژه های نیمه تمام خراسان شمالی همانند سایر استان های کشور که مردم را رنج می دهد در اولویت قرار دارد و اکنون دولت نهضت اتمام پروژه ها را راه انداخته است سعی در اتمام این طرح ها دارد

به گزارش شهروند آنلاین؛رییس جمهور روز پنجشنبه در بدو ورود به فرودگاه بجنورد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خراسان شمالی دارای مردمی خونگرم و پرتلاش است که در تمامی عرصه های مختلف انقلاب از جمله دفاع مقدس خوش درخشیده اند.

وی تصریح کرد: خراسان شمالی استانی نوپاست اگرچه پس از گذشت سالها از تاسیس آن اما همچنان بدلیل محرومیت شرایط یک استان را ندارد.

رییس جمهور افزود: تمامی مسائل و چالش های خراسان شمالی توسط کارشناسان دولت، استاندار و مسوولان مورد بررسی قرار پرفته است کماحصل این بررسی ها توجه خاص به این استان است.

وی اضافه کرد: پروژه های نیمه تمام مثل سایر استان های کشور خراسان شمالی را نیز رنج می دهد و این دولت جهادی دنبال کلنگ رنی نیست و سعی داریم آنچه را که نیمه تمام است، سامان دهیم.

رییسی با بیان اینکه خراسان شمالی قطب کشاورزی محسوب می شود، خاطرنشان کرد: باید به بخش کشاورزی رسیدگی شود، ضمن اینکه این استان دارای مرز مشترکی با کشور ترکمنستان است و راه اندازی بازارچه مرزی می تواند بر شرایط اقتصادی این خطه تاثیرگذار باشد.

وی بیان کرد: خراسان شمالی دارای چهره های تحصیلکرده و نخبگان زیادی است که اگر شغل درخور شان این استان فراهم شود بیشتر می تواند در توسعه استان تاثیرگذار باشد و گاهی زمینه کار در این استان فراهم نیست و در استان های همجوار فعالیت می کنند.

رییس جمهور ادامه داد: باید از تمامی ظرفیت ها و پتانسل های استان در سال اشتغال و دانش بنیان استفاده و اشتغال ایجاد کرد.

وی افزود: دولت در عرصه های مختلف از تولید حمایت و تسهیلات لازم را در اختیار سرمایه گذار قرار می دهد  و آنچه را که در پاییتخت و این استان بررسی شد سعی در اجرای مصوبات درخور استان است تا شرایط اقتصادی مردم این خطه بهبود یابد.

دیدار با اقشار مختلف مردم، ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا، برگزاری شورای اداری، بازدید از برخی پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی و خدماتی و برگزاری نشست خبری در پایان سفر از مهمترین برنامه‌های سفر یک‌روزه رئیس‌جمهور به خراسان شمالی است.

رییس جمهور را در این سفر وزرای کشور، نیرو، جهاد کشاورزی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس سازمان محیط زیست، معاون اجرایی و رئیس دفتر رئیس جمهور همراهی می‌کنند.

رییس جمهور در بیست و ششمین سفر استانی، صبح امروز پنجشنبه، دوم تیرماه وارد استان خراسان شمالی شد.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی به مرکزیت بجنورد، شامل هشت شهرستان بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان، راز و جرگلان، فاروج، جاجرم و گرمه است.

خراسان شمالی در سال ۸۳، پس از تقسیم استان خراسان به سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، در جغرافیای سیاسی کشور پدیدار شد./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.