افزایش شمار جانباختگان زلزله “خوست” به 1500نفر

اولین گروه امدادگران متخصص هلال‌احمر به افغانستان اعزام شدند

رئیس سازمان امدادونجات هلال‌احمر از افزایش شمار جان باختگان زلزله خوست به 1500 نفر خبر و داد و گفت: اولین گروه امدادگران متخصص هلال احمر ایران به افغانستان و برای کمک به عملیات امدادرسانی به زلزله‌زدگان این کشور اعزام شدند.

به گزارش شهروند آنلاین؛مهدی ولی پور در تشریح اقدامات هلال‌احمر ایران در پی وقوع زلزله 6.1 ریشتری در ولایت خوست افغانستان گفت: با دریافت گزارش وقوع حادثه و خسارات ناشی از آن، به هلال‌احمر استان‌های خراسان رضوی، جنوبی، سیستان و بلوچستان و تهران اعلام آماده باش شد.

وی افزود: پس از هماهنگی با بخش پاسخ به حوادث بین‌المللی وزارت امور خارجه ایران، برای ارسال اقلام و تیم‌های امدادی به افغانستان اعلام آمادگی و همچنین با ارتش جمهوری اسلامی ایران جهت در اختیار گذاشتن هواپیما برای انتقال اقلام امدادی، هماهنگی‌های لازم انجام شد.

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: بامداد امروز یک محموله امدادی شامل هزار دستگاه چادر، 1050 بسته غذایی و 2 هزار تخته موکت از طریق هوایی و با هواپیمای ارتش به افغانستان ارسال شد.

به گفته رئیس سازمان امدادونجات هلال‌احمر، به سه تیم واکنش سریع سازمان، چهار تیم‌ واکنش سریع هلال‌احمر در استان‌های تهران و البرز و 8 تیم سگ‌های تجسس (آنست)، برای اعزام در صورت نیاز، اعلام آماده باش شده است.

یادآور می‌شود ساعت 1:24 بامداد روز گذشته اول تیرماه، زلزله‌ای با قدرت 6.1 ریشتر، عمق 10 کیلومتری زمین در ولایت خوست در جنوب شرق افغانستان را لرزاند. بنا بر گزارش منابع خبری افغانستان، این زمین لرزه تاکنون حدود 1500 کشته و 1650 نفر زخمی و مصدوم برجا گذاشته است.

انتهای پیام//

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.