پارالمپیکی‌ها به بهانه کرونا فراموش نشوند!

از روز اول شیوع ویروس کرونا تاکنون، هیچ ورزشکار پارالمپیکی در ایران مجوز تمرین نداشته!

با اینکه برنامه‌ریزی برای ورزشکاران المپیکی حتی در روزهای کرونایی هم ادامه‌دار بود، پارالمپیکی‌ها کاملا فراموش شده‌اند.

چند هفته‌ای است که مسئولان کمیته برگزاری المپیک توکیو و همچنین کمیته بین‌المللی المپیک از قطعی شدن برگزاری المپیک در تابستان 2021 خبر می‌دهند. در واقع اینطور اعلام شده که چه واکسن کرونا کشف شود و چه نشود، المپیک توکیو با یک سال تعویق برگزار می‌شود. این به معنای قطعی شدن برگزاری پارالمپیک هم هست؛ رویدادی که چند روز بعد از پایان المپیک برای رقابت در بالاترین بین ورزشکاران معلول برپا می‌شود.

فدراسیون‌های المپیکی و کمیته ملی المپیک در ماه‌های اخیر تمامی برنامه‌ریزی‌های لازم را برای پیگیری تمرینات و اردوهای ورزشکاران المپیکی به ویژه آن 50 نفری که دارای سهمیه هستند، انجام داده‌اند. اردوی خیلی از تیم‌های ملی استارت خورده و همه برای موفقیت در المپیک توکیو خیز برداشته‌اند.

اما در این میان گویا مسئولان ورزش کشور، ورزشکاران پارالمپیکی را فراموش کرده‌اند. در ماههای اخیر اردوی همه تیم‌های ملی در بخش پارالمپیک تعطیل بوده و همچنین برنامه‌ریزی خاصی با هدف حضور در پارالمپیک توکیو در سال 2021 انجام نشده است.

هادی رضایی، سرپرست کاروان ایران در پارالمپیک توکیو هم در مصاحبه اخیر خود طوری صحبت کرده که گویا احتمال عدم حضور ایران در پارالمپیک هم وجود دارد. او در بخشی از این مصاحبه می‌گوید: « تکلیف ما هنوز مشخص نیست. اگر مبنای ورزش ایران حضور در پارالمپیک توکیو است باید با کرونا و موضوعات مرتبط با آن بسازیم و در عین رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، تمریناتمان را شروع کنیم.»

به نظر می‌رسد مشکل اصلی کمیته ملی پارالمپیک هم عدم صدور مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا برای فعالیت ورزشکاران پارالمپیکی است. به هر حال وجود شرایط متفاوت ورزشکاران پارالمپیکی، باید امکانات برای تمرینات آن‌ها در روزهای کرونایی هم فراهم شود. رضایی با گلایه از این مساله گفته: « سه ماه است که درخواست برگزاری اردو به صورت قرنطینه یا با حضور حداقلی افراد را داده‌ام. در کل پیشنهادهای مختلفی در نظر گرفته شده تا با عمل به آنها بتوانیم تمرینات را شروع کنیم. کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولان هم موضوع را به ستاد مبارزه با کرونا در ورزش اعلام کرده‌اند اما هنوز مجوز تمرین را نگرفته‌ایم. وضعیت دیگر کشورها را رصد می‌کنیم. رقیبان درجه یک ما مانند برزیل، بوسنی، مصر و روسیه چند ماهی است که تمریناتشان را آغاز کرده‌اند اما ما هنوز مجوز نداریم. نمی دانم با این شرایط چطور می‌خواهیم در بازی‌های توکیو شرکت کنیم.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.