اقدامات هلال احمر پس از ابتلای 2 نفر به کرونا در مکه

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه حال عمومی زائران حج تمتع مساعد است، خدمات بهداشتی و درمانی ارایه شده به زائران ایرانی در مکه مکرمه را تشریح کرد.

به گزارش شهروند آنلاین؛ دکتر طاهر درودی گفت: پروازها برای اعزام زائران ایرانی حج تمتع به مدینه و مکه ادامه دارد و تا روز جمعه دوم تیرماه حدود ۱۷ هزارنفر، یعنی نزدیک به نیمی از زائران کشورمان به عربستان اعزام شده‌اند.

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در تشریح خدمات ارایه شده به زائران ایرانی در مکه مکرمه گفت: تا پایان روز گذشته ۲۳۹ مورد ویزیت تخصصی، 642 مورد خدمات رادیولوژی، ۱۳۸۹ مورد اقدامات پرستاری، هزار مورد نسخه و 273 مورد ویزیت عمومی به زائران ارایه شده است.

درودی با بیان اینکه در مجموع حال عمومی زائران خوب است و مشکل حادی وجود ندارد، افزود: تاکنون گزارشی از بروز آبله میمونی در زائران ایرانی نداشته‌ایم اما دو تن از زائران به دلیل داشتن علایم مشکوک به کرونا در مکه مورد بررسی قرار گرفتند. یک نفر از این افراد از زائران و دیگری از عوامل اجرایی کاروان‌ها است که پس از انجام تست کووید۱۹ و مثبت شدن آن، درمان این دو فرد آغاز شده است.

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر تاکید کرد: این افراد حال عمومی مساعدی دارند، جای نگرانی وجود ندارد و خدمات اختصاصی به آنها ارایه می‌شود. همچنین کاروان این دو فرد از سوی پزشکان و کارشناس مبارزه با بیماری‌ها و پزشکان، به شکل مداوم و روزانه بررسی می‌شود و تاکنون مشکلی مشاهده نشده است.

درودی افزود: عمده مراجعات زائران به مراکز پزشکی شامل موارد مربوط به سرماخوردگی، خستگی، کوفتگی و… است که موضوعی طبیعی است و مشکل خاص یا اپیدمی بیماری خاصی تاکنون در زائران دیده نشده است.

او توصیه کرد که حتما همه حجاج ۶۰ عدد ماسک و داروهای خود را همراه داشته باشند و حجاجی که بیماری و یا ضعف بدنی دارند در هنگام محرم شدن به صورت گروهی و با کاروان خودشان حضور پیدا کنند./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.