مغز متفکر مورینیو در ایران چه می‌خواهد؟

درباره ژوزه مورایس که هدایت سپاهان را بر عهده گرفت

ژوزه مورایس، سرمربی بزرگ پرتغالی، با آرزوهای بزرگ هدایت سپاهان را بر عهده گرفته؛ او امیدوار است بعد از سال‌ها جام را به این تیم برگرداند.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، بعد از حضور ریکاردو ساپینتو در ایران و قبول هدایت استقلال، اینکه یک مربی پرتغالی دیگر راهی لیگ برتر ایران شود، موضوعی بود که کمتر کسی تصورش را می‌کرد. تنها چند ساعت بعد از قطعی شدن حضور ریکاردو در استقلال، مسئولان سپاهان توافق و عقد قرارداد با ژوزه مورایس، مربی پرآوازه پرتغالی و دستیار سابق مورینیو را رسما اعلام کردند تا طرفداران این تیم به وجد بیایند. قطعا مورایس آرزوهای زیادی در فوتبال ایران خواهد داشت.

شروع مذاکره با گزینه‌های مطرح خارجی

پس از اعلام محرم نویدکیا درباره اینکه به دلایل مشکلات خانوادگی و ترس از نتیجه نگرفتن تیم در سال سوم همکاری، نمی‌تواند به مربیگری در این تیم ادامه بدهد، مسئولان سپاهان به دنبال گزینه‌های جایگزین رفتند و جلوتر از همه نام فیلیکس ماگات مطرح شد که این مربی آلمانی در نهایت قید کار در ایران را زد تا مسئولان سپاهان به دنبال گزینه‌های دیگری بروند که به صورت موازی مذاکرات با آنها را آغاز کرده بودند.

ژوزه مورایس گزینه جدی دیگر سپاهانی‌ها پس از ماگات بود که در هفته گذشته سفری دو روزه به ایران داشت و از تمامی امکانات باشگاه سپاهان هم دیدن کرد و بر سر جزییات قرارداد با مسئولان باشگاه به توافق رسید، ولی در شرایطی که انتظار می‌رفت اعلام رسمی حضور او به‌عنوان سرمربی سپاهان خیلی زودتر از اینها انجام شود، درنهایت این مربی باتجربه چند روز پس از بازگشت به پرتغال و فکر کردن به حضور در ایران و پذیرش این چالش جدید که مهم‌ترین دغدغه او بود، تصمیم خود را گرفت و به مدیران سپاهان پاسخ مثبت داد.

جام‌هایی که از دست رفت

سپاهان طی چهار فصل اخیر با امیر قلعه‌نویی و محرم نویدکیا در لیگ‌های هجدهم و بیستم فقط یک گام تا قهرمانی فاصله داشت و حالا مورایس که به جای کاپیتان محبوب اصفهانی‌ها مسئولیت هدایت طلایی‌پوشان اصفهانی را برعهده گرفته ماموریت بسیار دشواری بر عهده گرفته است؛ چرا که هواداران این تیم فقط به قهرمانی فکر می‌کنند و کسب عنوان اول است که آنها را راضی می‌کند.

یک خارجی بعد از 5 سال در اصفهان

باشگاه سپاهان اعلام کرده که ژوزه مورایس با قراردادی بلندمدت برای سه سال هدایت طلایی‌پوشان اصفهانی را عهده‌دار شده است. باشگاه سپاهان ‌همچنین اعلام کرده‌ فرآیند انتخاب مورایس را بعد از بررسی رزومه بیش از ۱۴۳ سرمربی و برگزاری جلسات ویدیو آنلاین از طریق اینترنت با ۲۳ سرمربی دنیا انجام داده است.

طی سال‌های اخیر کسانی نظیر استانکو پوکله‌پوویچ کروات، ادسون تاوارس برزیلی، لوکا بوناچیچ کروات، ویرای برزیلی و فیرات آلمانی در سپاهان به‌عنوان سرمربی حضور داشته‌اند. البته استیماچ و کرانچار آخرین مربیان خارجی سپاهان به شمار می‌‌روند که نتایج خوبی کسب نکردند و حالا پس از لیگ هفدهم که هدایت سپاهان بر عهده کرانچار بود، بار دیگر هدایت طلایی‌پوشان اصفهانی بر عهده یک مربی خارجی گذاشته شده است.

مورایس، مربی‌ای با قهرمانی‌های فراوان

مورایس که دوران بازی قابل توجهی ندارد، از آخرین سال دهه نود میلادی کارش را به‌عنوان سرمربی تیم دوم بنفیکا آغاز و سپس طی 20 سال گذشته شانس حضور در کشورهای مختلفی نظیر آلمان، انگلیس، ایتالیا، اسپانیا، یونان، ترکیه، تونس، سوئد، عربستان و کره‌ جنوبی را پیدا کرد. جالب اینکه این مربی که تجربه بالایی در زمینه کار مربیگری و دستیاری در کشورهای مختلف و به خصوص با ژوزه مورینیو دارد در الهلال عربستان و چونبوک موتورز کره‌ جنوبی توانسته به مقام قهرمانی هم دست پیدا کند؛ این امر می‌تواند خبر خوبی برای هواداران سپاهان باشد که امیدوارند با این مربی به ششمین قهرمانی تاریخ لیگ برتر دست پیدا کنند. در حال حاضر سپاهان با جدایی چهار بازیکن کلیدی خود مواجه شده و در بسیاری از بخش‌های زمین نیاز به خرید دارد؛ همین موضوع و آماده کردن تیمی متعادل، اولین چالش مورایس در سپاهان خواهد بود که باید دید چگونه از پس آن برخواهد آمد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.