ارسال محموله اهدایی هلال احمر به افغانستان از طریق پایانه مرزی میلک

علیرضا میربهاءالدین امروز  اظهار داشت: با توجه به خسارات سنگین به جامانده از زلزله در شهر خوست افغانستان، محموله کمک های بشر دوستانه جمعیت هلال احمر  از طریق پایانه مرزی میلک به این کشور ارسال شد

به گزارش شهروند آنلاین؛مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان از ارسال محموله امدادی بشردوستانه هلال‌احمر ایران به مقصد افغانستان برای کمک به زلزله‌زدگان این کشور خبر داد.

علیرضا میربهاءالدین امروز  اظهار داشت: با توجه به خسارات سنگین به جامانده از زلزله در شهر خوست افغانستان، محموله کمک های بشر دوستانه جمعیت هلال احمر  از طریق پایانه مرزی میلک به این کشور ارسال شد.

وی ادامه داد: محموله امدادی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران شامل ۶۰۰ دستگاه چادر امدادی و یک ‌هزار و ۲۰۰ تخته موکت و یک‌هزار بسته غذایی  به وزن  ۳۹ تن و ۲۰۰ کیلوگرم  به ارزش ۳۶ میلیارد ریال است که به همراه چهار تن و ۷۲۵ کیلوگرم خرمای اهدایی خیران توسط سه دستگاه تریلی به مقصد مناطق زلزله زده افغانستان از پایانه مرزی میلک ارسال شد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان  گفت: با وقوع زلزله در افغانستان ،  این استان نیز در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفت  و چند شهر مرزی از جمله هیرمند، زهک ، زابل ، هامون و نیمروز  به صورت ویژه آماده امدادرسانی  در صورت وقوع حوادث احتمالی قرار گرفتند .

مرکز زلزله نگاری آمریکا اعلام کرد، زلزله‌ای با قدرت ۶.۱ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بامداد چهارشنبه جنوب شرق افغانستان و بخش‌هایی از پاکستان را به لرزه درآورد.

به گفته این مرکز، این زلزله در ۴۴ کیلومتری شهر خوست و در عمق ۵۱ کیلومتری زمین رخ داده است. /ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.