مذاکرات وین از سر گرفته می شود؟

نماینده عالی سیاست خارجی و امور امنیتی اتحادیه اروپا گفت: برای ما مهم بود که به ایران بیایم و هنوز سفر ما تمام نشده است و جلسه دیگری خواهم داشت.هدف اصلی سفر من شکستن بن بست برجام و کم کردن تنش ها است.

به گزارش «شهروند آنلاین؛ جوزف بورل گفت: برای من مهم هست که بن بست برجام را از بین ببریم و قرار است مذاکرات برجام را در روزهای آینده و به سرعت آغاز کنیم.

بورل تاکید کرد: ما به عنوان هماهنگ کننده برجام ، در ماه مارس پیشنهاداتی را مطرح کردیم و یک سری متن و سوالاتی بود که قرار بود ایران و آمریکا آن را پاسخ بدهند و قرار شد مذاکرات متوقف بشود تا این سوالات پاسخ داده شود اما قرار نبود سه ماه متوقف بشود، اما امروز باید مذاکرات از سر گرفته شود و این تصمیمی است که باید در تهران و واشنگتن گرفته شود.

نماینده عالی سیاست خارجی و امور امنیتی اتحادیه اروپا اظهار داشت: بعد از سفر من، مذاکرات وین آغاز می‌شود و تیم من در آنجا خواهند بود  ، رسیدن به توافق برای کل دنیا و جهان مهم است چراکه ما از ماه فوریه در دنیای دیگری زندگی می‌کنیم و جنگی بین روسیه و اوکراین آغاز شده و اگر در چنین فضایی توافق تاریخی ما به نتیجه برسد، بسیار مهم است.

او با تاکید بر اینکه جلسه ما امروز مهم بود چراکه مذاکرات وین از سر گرفته خواهد شد، اظهار داشت: دنیا دنبال ثبات و امنیت است و امیدواریم با این توافق، امنیت اقتصادی ایران تامین شود و همچنین دغدغه عدم اشاعه هسته‌ای هم برای جهان رفع شود.

بورل تاکید کرد: خوشحال خواهم شد که دوباره به تهران برگردم و در مورد روابط ایران و اتحادیه اروپا به بحث و گفت‌وگو بشینیم چراکه ایران بازار بزرگی است و اقتصادهای ما می‌توانند همدیگر را کامل کنند لذا برجام می‌تواند این ریل را کامل کند. ما در مورد مسائل کنسولی نیز صحبت می‌کنیم./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.